>
Kineski ribarski brod koji je plovio u Indijskom oceanu potonuo je u utorak, a svih 39 članova posade smatra se nestalima, izviještavaju mediji.
Televizijska kuća CCTV navodi da se potonuće dogodilo u utorak oko 3 sata ujutro. Posadu čini 17 osoba iz Kine, 17 iz Indonezije i pet s Filipina, navodi se u izvješću.
Kineski čelnik Xi Jinping i premijer Li Qiang naredili su kineskim diplomatima u inozemstvu, kao i ministarstvima poljoprivrede i prometa, da pomognu u potrazi za preživjelima.
Kineska izvješća nisu identificirala točnu lokaciju potonuća, već samo da se dogodilo u središtu golemog Indijskog oceana koji se proteže od Južne Azije i Arapskog poluotoka do istočne Afrike i zapadne Australije.
Zapovjedno središte filipinske obalne straže priopćilo je u srijedu da prati situaciju i koordinira s kineskim veleposlanstvom u Manili, kao i s timovima za potragu i spašavanje, prenosi NZ Herald.
Vjeruje se da Kina upravlja najvećom ribarskom flotom na svijetu. Mnogi brodovi ostaju na moru mjesecima ili čak godinama, uz potporu kineskih državnih agencija za pomorsku sigurnost i razgranate mreže pomoćnih plovila.
Za sada se ne zna uzrok potonuća, iako nevrijeme na otvorenom moru često igra ulogu u takvim tragedijama.
Dokumentirano je kako kineski brodovi za lov na lignje koriste široke mreže za ilegalni ulov već pretjerano izlovljene tune u sklopu porasta nereguliranih aktivnosti u Indijskom oceanu, navodi se u izvješću koje je 2021. objavila norveška nadzorna skupina, a koje je istaknulo rastuću zabrinutost zbog nedostatka međunarodne suradnje za zaštitu morskih vrsta na otvorenom moru.
Grupa, nazvana Trygg Mat Tracking, otkrila je da se broj brodova koji love lignje u otvorenom moru Indijskog oceana - gdje ribolov te vrste nije reguliran - povećao šest puta od 2016.
Poznato je da kineski ribarski brodovi koji rade ilegalno plove 'po mraku' s obaveznim uređajem za praćenje, ali koji ne odaje poziciju broda jer je ili isključen, ili emitira povremeno, ili daje lažne identifikatore.
Ako je to bio slučaj u posljednjem potonuću, napori spašavanja i izvlačenja mogli bi postati daleko veći izazov.
B.K.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev