>
Nakon što smo još sinoć objavili prve detalje o tragediji koja je zavila u crno obitelj brodskog kuhara Vatroslav Ugrinića iz Tkona, redakcijski telefon zvonio je više desetaka puta. No posebno potresna priča je Karla Magića, zapovjednika plovila 1586 BG vlasnika ribarskog obrta Frane, koji je od mjesta nesreće bio udaljen 150 metara i prvi je nazvao 112 da ih obavijesti o teškoj nesreći na moru u kojoj je jahta AE iz Rijeke udarila u plivaricu Mašun, uslijed čega je poginuo kuhar na plivarici, a jahta potonula.
Nazvao je našu redakciju da s javnošću podijeli ono što je jučer ispričao i istražnim organima.
- Neki detalji koje čitam po medijima, nisu točni. Ja sam se nalazi 150 metara od broda Mašun i zapovjednik Mašuna i ja bili smo na telefonskoj vezi, kad se to dogodilo. U tom momentu je viknuo na telefon: "Vozi na nas jahta, evo će nas pogoditi!!!" I on je uletio u kabinu i viknuo posadi da bježe. Nama su došli s naše desne strane, pod kutem između 30 i 40 stupnjeva i pod tim kutem je taj gliser naletio na ribarski brod Mašun. Znači kod krmenog partira i jednostavno zapovjednik Jakovljev nije imao vremena reagirati i bilo što napraviti - tvrdi nam svjedok Karlo Magić koji je sa svojom posadom vidio što se događa i pohrlio pomoći nastradalima.
U tom trenutku gliser ili jahta nasadio se na ribarski brod. Što ste onda vidjeli da se događa?
- Nakon toga jahta je gurala cijeli brod Mašun jer su mu i dalje propele vrtjele. Znači, zapovjednik jahte nije još isključio motor! Osim toga, sva stakla s lijeve, desne i prednje strane na jahti bila su u zavjesama. Ja ne kažem da se iznutra ne vidi vanka, ali iz vani se unutra nije ništa vidjelo. Radar je radio sve do potonuća tog broda.
U jednom trenutku vikali su mu da isključi motor, on je isključio motor. Natjerali su ga da zašija (op.a. = krene unatrag) i izvuče se s broda, kako bi mogli doći do čovjeka, pokojnog Vatroslav, jer ga nisu mogli izvući. I kad se brod povukao, Mašun se automatski podignuo, jer mu je cijela ta strana bila pod morem, te je bilo pitanje hoće li se potopiti.
Mi smo došli s lijeve strane Mašuna, a jahta je ostala s desne. U trenutku kad je zapovjednik Mašuna Tomislav Jakovljev shvatio da se jahta topi, nas je poslao da idemo spasiti ljude s jahte. Krenuli smo s pomoćnim plovilom i prekrcali smo posadu jahte u pomoćno plovilo. U tom trenutku je došla jahta po njih, koju su oni već nazvali. U tom drugom plovilu koje je došlo iz pravca Vrgade bio je čovjek koji je tvrdio da je kirurg, kojeg su poznavali, pa je pitao "treba li kome pomoći?" - prepričava Magić.
Nastavlja opisivati što se događalo unutar jahte koja je udarila u plivaricu:
- Zapovjednik jahte vikao je na ženu, dok su mu djeca bila u panici; da gdje mu je jakna crvene boje, da je u njoj 10 tisuća eura! Moj mornar mu je rekao: "Ti tražiš jaknu s 10 tisuća eura, a ubija si čovika upravo". A on na to kaže "Ali ja nisam kriv!"
Mašun je veliki brod. Svaki normalan čovjek koji je proveo neko vrijeme na timunu, za upravljačem od jahte, on bi vidio brod. Na kraju krajeva, mi smo bili samo dva broda i na pučini nikoga nije bilo, nego Mašun, moje plovilo i ta jahta. A mi je nikako nismo mogli vidjeti, jer nam je dolazila skroz s desne strane, pod kutom između 30 i 40 stupnjeva. Kad je Tome Jakovljev vidio, već je bilo gotovo - tvrdi Magić.
Što je bilo sa zapovjednikom jahte koja je udarila u ribaricu? Je li razgovarao s vama ili posadom nastradalog ribarskog broda?
- Ništa nije govorio. Prekrcao se samo na tu jahtu i mi smo čekali pomoć, ali sve je bilo sporo.
No prema vama je išao brod Šibenik vrlo velikom brzinom, koliko je bilo u njihovoj mogućnosti. Brže oni nisu ni mogli stići. Što se prema vama moglo bolje napraviti?
- Pa di su oni crni gumenjaci od carine i policije koji voze 40 čvorova, mogli su i njih poslati i stigli bi munjevitom brzinom, kao što stignu kažnjavati kad treba ribare po moru - ogorčen je Magić.
Je li bilo još ozlijeđenih?
- Kuhara je gliser pogodio izravno i on je na licu mjesta poginuo, te mu se nije moglo pomoći. Još je bio lakše ozlijeđen zapovjednik Mašuna po nogama i leđima.
Dodaje i da ga posebno boli to što se zapovjednik jahte koja je nakon sudara potonula nije nikome obratio od članova posade:
- Svi smo na kraju došli u Podvrške, na otoku Murteru, na toj rivi. Prošao je mimo cijelu posadu moga broda i broda Mašun i nikome se nije obratio. Mogao je bar izraziti sućut. Ali nije se obratio niti zapovjedniku broda Mašun, a kamoli kome drugome. Sramota - zaključuje Magić.
Podsjetimo, šibenska policija privela je zapovjednika ove jahte i jutros izvijestila javnost da je u tijeku kriminalističko istraživanje u suradnji s predstavnicima Lučke kapetanije.
Za kraj, uz dužnu i iskrenu sućut obitelji nastradalog člana posade ribarskog broda, kao i svima koji su pretrpjeli strahoviti šok, Morski HR nipošto ne želi prejudicirati ičiju krivnju, jer Pravilnik o izbjegavanju sudara na moru jasno utvrđuje pravila ponašanja na moru, koja nikako nisu identična pravilima ponašanja u cestovnom prometu.
Doznajemo da su oba broda bila u plovidbi, ali i da jahta nema ugrađen sustav za praćenje AIS (Automatski identifikacijski sustav), pa njenu putanju, za razliku od ribarskog broda nije bilo moguće odmah utvrditi. Zbog svega, službena istraga čeka zapis Hrvatskog radarskog sustava za nadzor pomorskog prometa, koji će vrlo precizno ustanoviti putanje oba broda, te omogućiti utvrđivanje krivnje.
No jedno je sigurno, zapovjednik jahte AE iz Rijeke nije osmatrao obzor, a zapovjednik ribarskog broda Mašun tvrdi da je jahtu vidio u zadnji čas i nije je mogao izbjeći. No to opet postavlja pitanje, je li i on osmatrao obzor i zašto jahtu nije uočio ranije, jer je i sam bio dužan pokušati je izbjeći.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev