>
  3 min. čitanja

Povratak Jadranskog mosta, linije Zadar - Ancona?

Povratak Jadranskog mosta, linije Zadar - Ancona?
Foto: Jadrolinija

Stalna brodska veza postojala je još ranih 60-ih godina prošlog stoljeća između Zadra i Ancone. Tad su je održavala dva broda talijanskog brodara, i bila je cjelogodišnja, a ljeti čak svakodnevna. Jadrolinija se uključuje 1965. trajektima Ilirija i Slavija. I tako je bilo do 90-ih. U međuvremenu, veza je svedena na sezonsku, a onda i potpuno ukinuta.

Zadrani se ne mogu pomiriti s ovim.

- Ta dugogodišnja tradicija koja je postojala na relaciji Ancona - Zadar u ovom trenutku je nama jako važna kako bi približili zapravo Hrvatsku Talijanima, ali ne samo Talijanima nego gostima koji se nalaze na području Italije, a to su prije svega Amerikanci, koji otkrivaju sad Hrvatsku, Hrvatska je apsolutni hit na američkom tržištu, nama je to tržište iznimno važno i sigurno da je nama ta poveznica jako bitna. Ne samo Amerikanci, nego tu su i gosti s Dalekog Istoka i evo to je jedna fantastična prilika da se Zadar pozicionira u tom dijelu Europe kao vrlo zanimljiva i atraktivna destinacija kroz poveznicu s Italijom - za emisiju More rekao je Mario Paleka, direktor TZ-a Zadar.

Nije tu riječ samo o turistima, linija je važna i zbog gospodarstva

- Ona je nama prijeko potrebna, ne samo zbog turizma nego i zbog gospodarstva. Cjelogodišnja linija putem trajekta bi nas jako zadovoljila, a onda i onaj brzi dio, kroz glavni dio sezone, sigurno da ako naš vodeći brodar to bude mogao isporučiti, mi ćemo biti jako zadovoljni, a ako ne vidjet ćemo što Talijani kažu. Talijani su jako zainteresirani za tu relaciju, za tu liniju, čak se spominje i Pescara - Zadar i Ancona - Zadar, vidjet ćemo, razgovori su u tijeku tako da se ja nadam pozitivnom rezultatu - kazao je Paleka.

Jadroliniji bi bilo drago voziti liniju

- Nama kao brodaru bi bilo drago da bude cjelogodišnja linija, ali to ne ovisi samo o nama, najmanje, ako bude prometa, Jadroliniji će biti drago da vozi cjelogodišnju prugu i mi se nadamo da bi se to moglo ostvariti. Ove godine će biti sezonska linija, s brodom Marco Polo, u periodu od 29.6. do 8.9. - istaknuo je Vjekoslav Dorić, član Uprave Jadrolinije zadužen za komercijalna, operativna i tehnička pitanja.

Otkako je izgrađena luka Gaženica, Zadar nije zanimljiv samo za putnički nego i teretni promet, a novi suvremeni terminal velikog kapaciteta i s izravnim priključkom na autocestu ozbiljan je argument i za planove našeg brodara.

- Da se preusmjeri taj kamionski prijevoz za Italiju preko luke Gaženica jer je infrastruktura luke Gaženica, koja je naša najnovija i najpovoljnija za prijevoz kamiona i pregovori neki u tom pogledu idu. Split je u ljetnoj sezoni prenatrpan zbog prometa na lokalne otoke, onda bi bilo dobro da se međunarodni kamionski prijevoz izuzme na luku Gaženica - rekao je Dorić.

A Gaženici, pak, da bi u cijelosti popunila kapacitete, nedostaje još samo željeznička povezanost, pa bi u tom smjeru trebalo razvijati infrastrukturu. Tako povezana, postala bi sigurno najisplativija teretna luka, pa bi već neki brodar pronašao interes u cjelogodišnjem povezivanju dviju upravo na ovom mjestu najbližih obala, donosi More.

Jadrolinija izostavila liniju Zadar - Ancona u međunarodnom plovidbenom redu za 2023. godinu
Jadrolinija je prije koji dan objavila međunarodni red plovidbe u kojem je jedino linija Split - Ancona. Da nema sezonske linije Zadar - Ancona u redu plovidbe i prodaje, u odnosu na prošlu godinu kada je to bila vijest, nije nikakvo iznenađenje. Samo je potvrda poraza lokalne politike

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.