>
Breda Bizjak, predstavnica Društva arhitekata Istre, za kolege iz Istre24 ističe da već postoji kvalitetno idejno urbanističko rješenje uređenja rive iz 2011. godine.
Ovo je ključan projekt za javni prostor Pule. Pitanje novaca ne bi smjela ovdje biti tema jer bi se uvijek mogla iznaći europska sredstva.
Moguća je etapna izgradnja, ali tako da je svaki segment obale u skladu s preostalim dijelovima, a ne kao što se sad izvukao tek obale od ulaza u Uljanik do Riječkog gata pa su samo taj dio obrađivali nanovo, dok se ostatkom rive nisu bavili. A jedan segment bitno utječe na drugi, i na siluetu grada jer je riva prva linija obale kad se ulazi u zaljev, i na funkcionalnost te usklađenost korištenja cijelog obalnog pojasa. Sve je to jedna linija, jedno utječe na drugo - tvrdi Bizjak.
- Najvažnije pitanje koje je na tematskoj sjednici ostalo neodgovoreno je zašto se ide u totalnu izmjenu tog rješenja iz 2011. To što se sada radi nema nikakvog urbanističkog smisla jer je sadašnji profil rive preuzak, premalih dimenzija. Da riva nema prometnicu, njen postojeći profil bio bi dovoljno širok, no grad smo kojem je bar za sada promet jako važan i u tom dijelu. Zaista je kvalitetno bio proveden urbanistički natječaj za uređenje Rive 2011. godine. Taj natječaj nije, nažalost, bio projektni natječaj, kojim bi projektant izradio cijelu izvedbenu dokumentaciju. Tada bi male šanse bilo da se ovako ide u totalne izmjene.
Taj studio je tada izradio i Urbanistički plan uređenja (UPU) Rive, također kvalitetno jer ga je učinio projektant, koji je ujedno i autor idejnog urbanističkog rješenja, a ne uredi koji obično urbanističke planove izrađuju generično, bez autorskog pristupa i često po diktatu političara. To rješenje podrazumijeva proširenje rive, smještaj svih sadržaja, adekvatnu širinu šetnice uz niz postojećih zgrada, izmještanje i primjerena širina trase prometnice, proširenje najvažnijeg pojasa uz obalni zid, s dovoljno mjesta za ulazak i silazak putnika s broda, šetnju, sjedenje, terase ugostiteljskih objekata, zeleni drvored odnosno zelene otoke... Tada bi imali profil rive vrijedan ovog grada. Pula zaslužuje takvu rivu. Uređenje rive čeka se već 13 godina, ali ako je potrebno, sačekat ćemo još malo. Bolje nego da se zbog brzine naprave kardinalne greške s kojima će građani Pule morati živjeti sljedećih 100 godina. Jer u ovakve intervencije se ne ulazi niti svakih 10, a niti svakih 50 godina - ističe Breda Bizjak.
Naglasila je i da je ACI marina samo jedan od korisnika rive te da njihove potrebe nisu i ne smiju biti iznad potreba najbrojnijih budućih korisnika rive, građana i onih koji Pulu posjećuju.
- Zagovaramo sada dvije opcije: da se poziv za predaju ponude za izradu projektne dokumentacije od idejnog do izvedbenog za uređenje rive uputi autoru prvonagrađenog urbanističkog rješenja Zoranu Boševskom zbog stečenog dosadašnjeg iskustva u radu na ovom projektu i detaljnom poznavanju lokacije i njene problematike. Takva odluka bi i sa etičkog stajališta imala smisla. Druga opcija je da se raspiše novi javni arhitektonski natječaj za uređenje rive kao nastavak urbanističkog natječaja iz 2011. godine - zaključila je članica predsjedništva Društva arhitekata Istre Breda Bizjak
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev