>
Globalno tržište kontejnerskog brodskog prijevoza trenutno se suočava s prekapacitiranošću, što će se dodatno vidjeti u godinama koje dolaze, dok su vozarine koje plaćaju klijenti pale na neodrživu razinu, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor tvrtke Maersk na godišnjem sastanku dioničara grupe, piše Reuters.
Maersk je prošlog mjeseca upozorio da će se povećana ponuda negativno odraziti na ovogodišnju dobit, prenosi Poslovni dnevnik.
- Vozarine su znatno pale nakon dobre 2021. i 2022. godine i zapravo su se spustile na neodrživu razinu - rekao je Vincent Clerc.
Njemački prijevoznik Hapag-Lloyd upozorio je da će zbog prekomjerne ponude kontejnerskih brodova i krize u Crvenom moru biti prisiljen smanjivati troškove u 2024. godini i prilagoditi plovidbu i luke. U 2023. neto dobit pala mu je za 83 posto.
Vozarine su u prosincu i početkom siječnja naglo porasle budući da su kompanije zbog napada u Crvenom moru preusmjerile brodove oko Rta dobre nade, a potom pale jer raspoloživi kapaciteti još uvijek premašuju potražnju, navodi Poslovni dnevnik.
Maersk procjenjuje da je globalni kapacitet za kontejnerski prijevoz tereta morem lani uvećan za devet posto, a u ovoj godini trebao bi porasti za još 11 posto, te u 2025. za sedam posto. Maersk je prošle godine najavio da će otpustiti 10 tisuća radnika.
I.N.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev