>
  4 min. čitanja

Preostalo još 500 metara do probijanja druge cijevi tunela Učka

Preostalo još 500 metara do probijanja druge cijevi tunela Učka
Foto: Mateo Levak / Novi list

Ovogodišnja turistička sezona najavljivana je kao potencijalno rekordna po pitanju dolazaka gostiju, a jedan od najboljih pokazatelja je promet na autocestama. Kakva je situacija na istarskim autocestama, koliki je dosadašnji promet i koliki je u usporedbi s prošlom godinom, komentira Dario Silić, direktor Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, mreže autocesta na najvećem hrvatskom poluotoku.

- Dosadašnji promet u 2023. godini u odnosu na promet u 2022. godini, zaključno do kraja lipnja, u porastu je za 10,7 posto. S porastom prometa koji bilježimo od početka godine koji se dobrim dijelom objašnjava i ulaskom Hrvatske u Schengen te olakšanim dolaskom gostiju iz susjednih zemalja posebice vikendom u Istru preko graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija, odlučili smo proaktivno investirati značajna sredstva u poboljšanje protočnosti na udarnim naplatnim mjestima.

Tako smo proširili naplatna mjesta u Umagu za dodatnih pet izlaznih i jednim ulaznim trakom, gdje su se ljeti javljale veće gužve vikendima te smo proširili naplatna mjesta ispred tunela Učka na istarskoj strani. Kako bi dodatno osigurali protočnost, uveli smo i radove u trećoj smjeni na izgradnji druge cijevi tunela Učka kako bi što manje remetili promet preko dana. Zadnjih godina smo uložili dodatne napore da promoviramo ENC pakete plus i next koji, osim što nude bogate popuste, omogućuju brži i lakši prolaz kroz naplatne mjesta, a tome su dodatno pridonijele i akcije prodaje ENC uređaja po 50 centi - komentira Silić za Glas Istre.

- Jedan od motiva, rekao bih i najvažniji, za izgradnju odnosno dopunu na pun profil autoceste je povećanje razine sigurnosti prometovanja. Od puštanja u promet punog profila autoceste na tim se dionicama bilježi manji broj prometnih nesreća, a poglavito onih s najtežim posljedicama. Iz perspektive sigurnosti Istarski ipsilon je najsigurniji put za putovanje Istrom.

- Uz pojačan rast prometa raste i broj prometnih nesreća, međutim puni profil autoceste definitivno je pridonio da se broj prometnih nesreća smanji na manje od polovine nekadašnjeg broja, a posebice broj poginulih u odnosu na poluprofil autoceste. Bina Istra dodatnim mjerama i ulaganjima radi na smanjivanju prometnih nesreća.

Tako akcije poput edukacija i sponzoriranje cestarine autoklubovima za mlade vozače, informiranje vozača o radovima, prometna signalizacija s desetinama djelatnika na stazama i ophodarima, ulaganje u izvanredno održavanje autoceste i tunela od više od tri milijuna eura godišnje tome izrazito doprinose. Dupliranje tunela Učka i gradnja nove cijevi s 24 međuspoja će definitivno biti najvažnija investicija Bina Istre u povećanju sigurnosti prometovanja postojećom cijevi tunela Učka koja nema izlaze za nuždu te ćemo ulaganjem u novu cijev te obnovu postojeće cijevi tunela Učka postići potpuno usklađenost s EU direktivom o sigurnosti prometovanja dugim tunelima u EU iz 2004 godine - kaže Silić.

Proboj u rujnu

Izgradnja dionice Vranja – tunel Učka/portal Kvarner s odmorištem Kvarner, uključujući i drugu cijev tunela Učka, u cilju njezine dopune na puni profil započela je u prosincu 2020. godine, a njezino puštanje u promet očekuje se polovinom 2024. godine. Mogu reći da radovi napreduju zadanom dinamikom, te je trenutno realizirano 90 posto iskopa, odnosno 5.053 metara od ukupno 5.630 metara. Iskopano je i 20 poprečnih prolaza od ukupno 24 projektirana. Izgradnjom poprečnih prolaza bit će udovoljeno zahtjevu Direktive 2004/54/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u transeuropskoj cestovnoj mreži za osiguravanje izlaza za slučaj opasnosti što omogućuje korisnicima tunela napuštanje tunela bez svojih vozila i dolaženje do sigurnog mjesta u slučaju nesreće ili požara te pružaju također pješački pristup do tunela za hitne službe. Istovremeno s iskopom izvode se i radovi na betoniranju sekundarne tunelske obloge. Očekujemo da će proboj druge cijevi tunela Učka biti tijekom rujna, za manje od tri mjeseca. Svakako ovu prognozu treba uzeti u obzir pod pretpostavkom da se ne pojave zbilja ozbiljne, nepredvidive geološke okolnosti tijekom preostale duljine iskopa.

- Opremanje nove cijevi tunela najsuvremenijim sigurnosnim sustavima senzorike, ventilacije, protupožarne zaštite, nadzora i upravljanja prometa, komunikacija, signalizacije i drugom opremom predviđeno je izvršiti u roku od godine dana od samog proboja. Očekujem da će otvaranje nove tunelske cijevi za promet biti tijekom ljeta 2024. godine što odgovara ugovorenim rokovima s izvođačem radova - kaže.

Kvarnerska dionica

Radovi na kvarnerskoj dionici Istarskog ipsilona započinju simultano s odvijanjem radova izgradnje nove tunelske cijevi. Radi se o novoj investicijskoj fazi koja uz spomenutu dionicu tunel Učka – Matulji isto tako uključuje i izgradnju drugog mosta Mirna i vijadukta Limska Draga. Vrijednost opisane faze je nešto više od 200 milijuna eura. Očekuje se početak radova u drugom polugodištu ove godine u trajanju od 38 mjeseci. Potpisivanjem izmjena i dopuna ugovora o koncesiji s ministrom Butkovićem, uz podršku Vlade RH otvoren je put u realizaciji ovog važnog projekta na svobuhvatnom Ten-T koridoru za dodatno spajanje Istre s PGŽ-om i ostatkom RH, čime će se povećati protočnost i ubrzati putovanje te spojiti Istarski Ipsilon u punom profilu autoceste s mrežom autocesta pod upravljanjem HAC-a u Matuljima, tako da će korisnici moći putovati od Pule do Zagreba za dva i pol sata, bez zaustavljanja objašnjava Silić za Glas Istre.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.