>
Ovogodišnja turistička sezona najavljivana je kao potencijalno rekordna po pitanju dolazaka gostiju, a jedan od najboljih pokazatelja je promet na autocestama. Kakva je situacija na istarskim autocestama, koliki je dosadašnji promet i koliki je u usporedbi s prošlom godinom, komentira Dario Silić, direktor Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, mreže autocesta na najvećem hrvatskom poluotoku.
- Dosadašnji promet u 2023. godini u odnosu na promet u 2022. godini, zaključno do kraja lipnja, u porastu je za 10,7 posto. S porastom prometa koji bilježimo od početka godine koji se dobrim dijelom objašnjava i ulaskom Hrvatske u Schengen te olakšanim dolaskom gostiju iz susjednih zemalja posebice vikendom u Istru preko graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija, odlučili smo proaktivno investirati značajna sredstva u poboljšanje protočnosti na udarnim naplatnim mjestima.
Tako smo proširili naplatna mjesta u Umagu za dodatnih pet izlaznih i jednim ulaznim trakom, gdje su se ljeti javljale veće gužve vikendima te smo proširili naplatna mjesta ispred tunela Učka na istarskoj strani. Kako bi dodatno osigurali protočnost, uveli smo i radove u trećoj smjeni na izgradnji druge cijevi tunela Učka kako bi što manje remetili promet preko dana. Zadnjih godina smo uložili dodatne napore da promoviramo ENC pakete plus i next koji, osim što nude bogate popuste, omogućuju brži i lakši prolaz kroz naplatne mjesta, a tome su dodatno pridonijele i akcije prodaje ENC uređaja po 50 centi - komentira Silić za Glas Istre.
- Jedan od motiva, rekao bih i najvažniji, za izgradnju odnosno dopunu na pun profil autoceste je povećanje razine sigurnosti prometovanja. Od puštanja u promet punog profila autoceste na tim se dionicama bilježi manji broj prometnih nesreća, a poglavito onih s najtežim posljedicama. Iz perspektive sigurnosti Istarski ipsilon je najsigurniji put za putovanje Istrom.
- Uz pojačan rast prometa raste i broj prometnih nesreća, međutim puni profil autoceste definitivno je pridonio da se broj prometnih nesreća smanji na manje od polovine nekadašnjeg broja, a posebice broj poginulih u odnosu na poluprofil autoceste. Bina Istra dodatnim mjerama i ulaganjima radi na smanjivanju prometnih nesreća.
Tako akcije poput edukacija i sponzoriranje cestarine autoklubovima za mlade vozače, informiranje vozača o radovima, prometna signalizacija s desetinama djelatnika na stazama i ophodarima, ulaganje u izvanredno održavanje autoceste i tunela od više od tri milijuna eura godišnje tome izrazito doprinose. Dupliranje tunela Učka i gradnja nove cijevi s 24 međuspoja će definitivno biti najvažnija investicija Bina Istre u povećanju sigurnosti prometovanja postojećom cijevi tunela Učka koja nema izlaze za nuždu te ćemo ulaganjem u novu cijev te obnovu postojeće cijevi tunela Učka postići potpuno usklađenost s EU direktivom o sigurnosti prometovanja dugim tunelima u EU iz 2004 godine - kaže Silić.
Izgradnja dionice Vranja – tunel Učka/portal Kvarner s odmorištem Kvarner, uključujući i drugu cijev tunela Učka, u cilju njezine dopune na puni profil započela je u prosincu 2020. godine, a njezino puštanje u promet očekuje se polovinom 2024. godine. Mogu reći da radovi napreduju zadanom dinamikom, te je trenutno realizirano 90 posto iskopa, odnosno 5.053 metara od ukupno 5.630 metara. Iskopano je i 20 poprečnih prolaza od ukupno 24 projektirana. Izgradnjom poprečnih prolaza bit će udovoljeno zahtjevu Direktive 2004/54/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u transeuropskoj cestovnoj mreži za osiguravanje izlaza za slučaj opasnosti što omogućuje korisnicima tunela napuštanje tunela bez svojih vozila i dolaženje do sigurnog mjesta u slučaju nesreće ili požara te pružaju također pješački pristup do tunela za hitne službe. Istovremeno s iskopom izvode se i radovi na betoniranju sekundarne tunelske obloge. Očekujemo da će proboj druge cijevi tunela Učka biti tijekom rujna, za manje od tri mjeseca. Svakako ovu prognozu treba uzeti u obzir pod pretpostavkom da se ne pojave zbilja ozbiljne, nepredvidive geološke okolnosti tijekom preostale duljine iskopa.
- Opremanje nove cijevi tunela najsuvremenijim sigurnosnim sustavima senzorike, ventilacije, protupožarne zaštite, nadzora i upravljanja prometa, komunikacija, signalizacije i drugom opremom predviđeno je izvršiti u roku od godine dana od samog proboja. Očekujem da će otvaranje nove tunelske cijevi za promet biti tijekom ljeta 2024. godine što odgovara ugovorenim rokovima s izvođačem radova - kaže.
Radovi na kvarnerskoj dionici Istarskog ipsilona započinju simultano s odvijanjem radova izgradnje nove tunelske cijevi. Radi se o novoj investicijskoj fazi koja uz spomenutu dionicu tunel Učka – Matulji isto tako uključuje i izgradnju drugog mosta Mirna i vijadukta Limska Draga. Vrijednost opisane faze je nešto više od 200 milijuna eura. Očekuje se početak radova u drugom polugodištu ove godine u trajanju od 38 mjeseci. Potpisivanjem izmjena i dopuna ugovora o koncesiji s ministrom Butkovićem, uz podršku Vlade RH otvoren je put u realizaciji ovog važnog projekta na svobuhvatnom Ten-T koridoru za dodatno spajanje Istre s PGŽ-om i ostatkom RH, čime će se povećati protočnost i ubrzati putovanje te spojiti Istarski Ipsilon u punom profilu autoceste s mrežom autocesta pod upravljanjem HAC-a u Matuljima, tako da će korisnici moći putovati od Pule do Zagreba za dva i pol sata, bez zaustavljanja objašnjava Silić za Glas Istre.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev