>
Iako je njihov najveći dok, “jedanaestica”, bio van funkcije zbog početka radova na njegovoj obnovi u brodogradilištu “Viktor Lenac”, i u trećem su kvartalu uspjeli zadržati dobar poslovni i financijski tempo s kojim su se “zalaufali” u prvom polugodištu ove godine.
Štoviše, upravo objavljeno izvješće za prvih devet mjeseci ove godine iskazuje da su prihodi ovog kvarnerskog brodogradilišta čak i nešto veći u odnosu na isto razdoblje lani, godini koja je po svim ostvarenim pokazateljima ušla u anale ovog brodogradilišta kao rekordna, prenosi Novi list.
Naspram tada ostvarenih 64,76 milijuna eura ukupnih prihoda, u prvih devet mjeseci ove godine “Viktor Lenac” inkasirao je 65,58 milijuna eura, od čega je u zadnjem tromjesečju uprihodovano 23,44 milijuna eura. Nakon amortizacije u iznosu od 4,9 milijuna eura, koju je ovo brodogradilište obračunalo do kraja rujna, bruto dobit iznosila im je 6,93 milijuna eura, odnosno nakon oporezivanja, 5,68 milijuna eura. U brodogradilištu u Martinšćici koncem rujna bilo je zaposleno 319 radnika, dok je njih 47 radilo u povezanom društvu VL Steel.
Prema podacima iz financijskog izvješća, prosječna neto plaća isplaćena radnicima “Lenca” u prvih devet mjeseci iznosila je 1.346 eura, uz dodatne isplate materijalnih prava u vidu neoporezivih naknada, potpora i prigodnih nagrada utvrđenih njihovim Kolektivnim ugovorom, ističe Novi list.
Primarno investicijski, ali i po nekim drugim aspektima, ova poslovna godina u “Viktoru Lencu” obilježena je početkom obnove velikog Doka 11 za potrebe čega je proljetos sa susjednim “3. majem” ugovorena gradnja dvaju pontona. Kako se navodi u izvješću, osim samog materijala i rada na izgradnji pontona, za operativnost svakog pontona potrebno je i opremanje strojarnica pontona raznom elektroopremom, cjevovodima te pumpama i ventilima, pa se ukupna ulaganja “Viktora Lenca” u gradnju dva pontona penju na iznos od oko 15 milijuna eura.
Dodatnih 1,5 milijuna eura u “Lencu” planiraju uložiti i u novi elektroenergetski sustav novih pontona te njihovog povezivanja s postojećim pontonima što bi trebalo osigurati veću energetsku učinkovitost, bolje upravljanje i sigurnosni nadzor nad funkcioniranjem cjelokupnog doka. Osim gradnje novih pontona, “Viktor Lenac” planira i obnovu preostalih pontona, koji nisu planirani za zamjenu novima, a opseg i dinamika takvih ulaganja, navodi se u izvješću uprave ovog brodogradilišta, ovisit će prvenstveno o mogućnosti financiranja projekta obnove Doka 11 u cjelini.
Za financiranje cjelokupnih planiranih ulaganja u ovoj fazi, “Viktor Lenac” dijelom će angažirati vlastita sredstava, a dio bi se trebao osigurati dugoročnim kreditom, za koji je proces njegovog odobravanja i utvrđivanja uvjeta financiranja u tijeku.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev