>
Singapurski tjesnac proglašen je najopasnijim morski putem za komercijalno brodarstvo u Aziji nakon što je prošle godine prijavljen 41 incident oružanih pljački brodova.
Unatoč padu pomorskog piratstva i oružanih pljački, 114 kilometara dug tjesnac kroz koji dnevno prođe i do 2 tisuće brodova, i dalje je glavno žarište za brojne ilegalne aktivnosti. Najveći je problem što počinitelji rijetko kada budu uhvaćeni pa se azijske brodarske kompanije i dalje upozorava na opasnosti koje vrebaju tijekom prolaza kroz spomenuti tjesnac. A najčešće je riječ o krađi brodskih dijelova ili samih brodova.
Prema istraživaču Adri Wanto sa Sveučilišta u Hamburgu, rezervni dijelovi ukradeni s brodova koji prolaze tjesnacem obično se prodaju u Batu Amparu na otoku Batamu, no lokalna policija tvrdi da je nemoćna odnosno da nije nadležna za intervenciju, piše The Maritime Executive.
U Aziji su prošle godine zabilježena 82 incidenta s oružanim pljačkama brodova što predstavlja smanjenje od 15 posto u odnosu na 2020. godinu. Unatoč tome, od obalnih država se očekuje da pojačaju patrolu i da aktivnije provode zakone te da surađuju međusobno s drugim obalnim državama na području koje se smatra najopasnijim morskim prolazom u Aziji.
Osim Singapurskog tjesnaca, sidrišta Manila kao i vode u istočnom Sabahu Sulu-Celebes također spadaju u pomorske rute visokog rizika zbog opasnosti od oružanih pljački brodova.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev