>
U odnosu na usporedivi tjedan pred krizne 2019. godine, poduzetnici u turizmu i ugostiteljstvu prošli su tjedan izdali 12 posto manje računa, ali 18 posto većeg iznosa.
Za ovogodišnje uskrsne blagdane, potrošnja mjerena računima koje su izdali svi obveznici fiskalizacije, bila je veća nego lani. Povećanjima vrijednosti izdanih računa, od onih za kupnje u trgovini pa sve do onih u turističko -ugostiteljskim uslugama, pridonijele su doduše i veće cijene. Nakon što je u pred uskrsnom tjednu zabilježen godišnji porast broja računa za 24 posto i vrijednosti fiskaliziranog prometa za 42 posto (s tim da je lani Uskrs bio dva tjedna ranije), prošli tjedan promet je u usporedbi s prošlom godinom bio za gotovo četvrtinu (24%) veći, ali na pet posto većem broju računa.
Dok je trgovini na veliko i malo, na četiri posto manjem broju računa, fiskalizirani promet povećan za 13 posto, podaci o prijavljenim prometima u djelatnostima povezanim s turizmom (pružanje smještaja te pripreme i usluživanja hrane) samo potvrđuju bitno drukčiju sliku predsezone. U ovo doba prošle godine ona je zbog pandemije bila slaba. Tako su obveznici fiskalizacije u tim djelatnostima tad izdali čak 74 posto više računa, a njihov iznos bio je gotovo triput veći (povećanje za 190 posto) nego u usporedivom tjednu 2021., piše Poslovni.hr
Usporedbe prošlotjednog prometa s 2020. prvenstveno odražavaju “lockdown” tijekom travnja te godine, pa su u proteklih sedam dana poduzetnici u tim djelatnostima prijavili čak 15 puta veći promet.
No, stave li se prošlotjedne brojke u odnos s onima za usporedivi tjedan pred krizne 2019. (što je te godine bio tjedan pred uskrsne potrošnje) podaci Porezne uprave pokazuju smanjenje broja računa od 12 posto, ali je istodobno iznos fiskaliziranih računa veći za 18 posto. To povećanje dijelom je rezultat viših cijena, no u kojoj mjeri je posljedica viših cijena, a u kojoj stvarno povećane potrošnje, podaci o fiskalizaciji ne daju odgovor.
Z.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev