>
Futuristički brod Proteus pomalo nalikuje na nešto iz znanstveno-fantastičnih filmova, katamaran koji izgleda kao golemi vodeni pauk. Kabina za posadu i putnike montirana je na četiri divovske metalne „paukove noge”, koje su pak postavljene na dva pontona, pružajući pouzdanu plovnost. Duljina Proteusa je oko 30 metara, a njegova širina je 15 metara. Ovaj neobični brod pokreću dva dizelska motora od 355 konjskih snaga svaki. Njegova kabina sa četiri ležaja može se spustiti u more, odvojiti i biti osposobljena za plovidbu na kratke udaljenosti. Kabina može doći do pristaništa, ostavljajući „noge“ stotinama metara od obale. I, što je najvažnije, kabinu je moguće mijenjati i prenamijeniti Proteusa u višenamjenski uređaj. Proteus je dobio ime prema grčkom bogu mora, koji prema legendi, može mijenjati svoj oblik.
Razvijen u potpunoj tajnosti, kalifornijska tvrtka Marine Advanced Research projekt je prvi put predstavila javnosti u zaljevu San Francisca. Njegov autor i kapetan broda Ugo Conti, talijanski inženjer i oceanograf, dugo je planirao stvoriti brod neobičnog dizajna. Ovaj, izuzetno lagan i upravljiv brod ima mogućnost da preplovi više od 8000 kilometara bez ulijevanja goriva. Kako je rekao Conti, brod gotovo da „pleše“ na valovima i nakon što je patentirao svoj izum, u budućnosti očekuje njegovu prodaju.
Iako je unaprijed bila obaviještena o prisutnosti čudnog plovila, američka Obalna straža poslala je malu patrolnu letjelicu kako bi ga provjerila, budući da je izgledao kao da je pobjegao iz skladišta rekvizita Stevena Spielberga za sljedeći film „Rat svjetova“.
Proteus je dizajniran za sve, od vojne namjene do bioloških studija, istraživanja oceana i spašavanja mora. Moći će se koristiti za porinuće i obavljanje poslova prilikom podvodnih operacija, polagati instrumente na morsko dno te prikupljati podatke i to mnogo učinkovitije i bolje.
Proteus, prvi modularni brod koji se prilagođava valovima, ekskluzivni je brod kojeg odlikuje modularnost, mala težina, širok raspon primjene, niski utjecaj valovitog mora, lakoća djelovanja, niska razina buke i niska potrošnja goriva.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev