>
Trenutačno najveći cestovni infrastrukturni projekt u zemlji, izgradnja druge cijevi tunela Učka, napreduje prema planu. Cijev će biti probijena ovoga ljeta, a prva vozila njome bi trebala proći sredinom iduće godine. Zbog rokova, u tunelu se radi 24 sata.
Ni trenutka se ne staje s radovima, ni u tunelu ni oko njega. Uređuju se odmorišta, niču benzinske postaje, grade nadvožnjaci, novi dijelovi prometnice. Ipak, tunel je najveći izazov.
- Mi smo već na 70 posto proboja, a 3.900 metara je izbušeno od ukupno 5.600 metara. Radimo doista 24 sata kako bi posao obavili u zadanome roku - rekao je Christian Santaleza, direktor Bina-Istre, koncesionara Istarskog ipsilona.
Na gradilištu je više od 500 radnika, domaća operativa. Proboj tunela trenutačno je najvažniji jer svaki metar stijene manje znači korak do spoja istarske i kvarnerske strane.
- Prvo dolaze geodeti, oni označe tunel, pa bušač i inženjer rupu, onda kolega i ja postavljamo mine. Povežemo smjesu za njih, puknemo, onda provjera i izvoz materijala - rekao je palitelj mina Ivan Turkalj.
Uz mlađe entuzijaste, na gradilištu sve nadziru iskusni radnici.
- Moja profesija je tunelogradnja, manje-više na svim sam projektima tunelogradnje bio i privodim svoju tunelsku karijeru kraju. Možda mi je ovo jedan od zadnjih tunela - naglasio je Jakov Juka, poslovođa u tunelu.
Istovremeno s probojem, betonira se oplata tunela te instaliraju najmoderniji sustavi sigurnosti.
- Imat ćemo posebne kamere s detektorom incidenata, posebne sustave ventilacije koje će i u normalnim uvjetima nuditi najveći komfor u tunelu, ali biti spremni za odimljavanje u slučaju požara u tunelu - rekao je Santaleza.
Istodobno koncesionar dovršava pripremu za gradnju punog profila autoceste na kvarnerskoj strani, od čvora Matulji do spoja s riječkom obilaznicom te traju pripreme za proširenje mosta Mirna i vijadukta Limska Draga, gdje će radovi početi do ljeta, piše HRT.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev