>
  1 min. čitanja

Prva vozila kroz drugu cijev tunela Učka trebala bi proći sredinom 2024. godine

Prva vozila kroz drugu cijev tunela Učka trebala bi proći sredinom 2024. godine
Foto: HTV screenshot

Trenutačno najveći cestovni infrastrukturni projekt u zemlji, izgradnja druge cijevi tunela Učka, napreduje prema planu. Cijev će biti probijena ovoga ljeta, a prva vozila njome bi trebala proći sredinom iduće godine. Zbog rokova, u tunelu se radi 24 sata.

Ni trenutka se ne staje s radovima, ni u tunelu ni oko njega. Uređuju se odmorišta, niču benzinske postaje, grade nadvožnjaci, novi dijelovi prometnice. Ipak, tunel je najveći izazov.

- Mi smo već na 70 posto proboja, a 3.900 metara je izbušeno od ukupno 5.600 metara. Radimo doista 24 sata kako bi posao obavili u zadanome roku - rekao je Christian Santaleza, direktor Bina-Istre, koncesionara Istarskog ipsilona.

Na gradilištu je više od 500 radnika, domaća operativa. Proboj tunela trenutačno je najvažniji jer svaki metar stijene manje znači korak do spoja istarske i kvarnerske strane.

- Prvo dolaze geodeti, oni označe tunel, pa bušač i inženjer rupu, onda kolega i ja postavljamo mine. Povežemo smjesu za njih, puknemo, onda provjera i izvoz materijala - rekao je palitelj mina Ivan Turkalj.

Uz mlađe entuzijaste, na gradilištu sve nadziru iskusni radnici.

- Moja profesija je tunelogradnja, manje-više na svim sam projektima tunelogradnje bio i privodim svoju tunelsku karijeru kraju. Možda mi je ovo jedan od zadnjih tunela - naglasio je Jakov Juka, poslovođa u tunelu.

Istovremeno s probojem, betonira se oplata tunela te instaliraju najmoderniji sustavi sigurnosti.

- Imat ćemo posebne kamere s detektorom incidenata, posebne sustave ventilacije koje će i u normalnim uvjetima nuditi najveći komfor u tunelu, ali biti spremni za odimljavanje u slučaju požara u tunelu - rekao je Santaleza.

Istodobno koncesionar dovršava pripremu za gradnju punog profila autoceste na kvarnerskoj strani, od čvora Matulji do spoja s riječkom obilaznicom te traju pripreme za proširenje mosta Mirna i vijadukta Limska Draga, gdje će radovi početi do ljeta, piše HRT.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.