>
  5 min. čitanja

Putnik u čudu: "Naplatili mi dvostruko, a radni stroj nije isto što i radno vozilo" - Jadrolinija preko agencije: "Ispričavamo se, vratit ćemo novac"

Putnik u čudu: "Naplatili mi dvostruko, a radni stroj nije isto što i radno vozilo" - Jadrolinija preko agencije: "Ispričavamo se, vratit ćemo novac"
Foto: Čitatelj

Ljutiti putnik Jadrolinije obratio nam se prije desetak dana jer su mu u trajektu Jadrolinije iz Splita prema Starom Gradu na Hvaru naplatili više nego dvostruku cijenu za radni stroj i kombi.

- Obraćam Vas se vezano za jednu nepravilnost, koja nije u redu ni zakonski točna. Naime, na koji god otok išao iz Splita ili drugoga grada (i obrnuto povratnom vožnjom), sa kombijem, koji na sebe ima zakačeno priključno vozilo, naplaćuje mi se po cijeni kao da su dva kombija. Smatram da to nije uredu.

Jedan dan 31,50 EUR, drugi 68 EUR

Danas mi je karta naplaćena 68€ za isto vozilo, iste težine i svih dimenzija.
Znači više od duplo skuplje nego unazad 5 dana. Karte se naplaćuju napamet!
Prodavačica na šalteru ni sama ne zna što bi kliknula i pita još mene "a što je ovo?". I da nezna što je ovo, zašto vaš kompjuterski program nije u skladu sa Zakonom? - pita se putnik i pojašnjava detaljnije:

- Jadrolinija jedan tjedan naplaćuju karte za radno vozilo Od 31,50€, drugi tjedan 68€. Realno gledajući, cijena bi bila normalna oko 15-20€. Cijene bubaju napamet, i ne znaju pod što bi mi ga stavili. Dakle, za teretni auto do 3 tone nosivosti (kombi) je cijena 30,90€ u jednom pravcu prema Splitu, a za „radni stroj“ je 31,50€.

„Radni stroj“ u visini je 1,2m, u širini je 1,3m, duljina mu je 3,5m, tehnička najveća dopuštena masa (ukupno sa punim rezervoarom), ujedno i njegova jedina nosivost mu je 900kg jer ne može ništa drugo u sebi ili na sebi prevoziti. Registriran je u prometnoj dozvoli kao O2 (priključno vozilo), pod šifrom P – radno vozilo.

Priključno vozilo nema svoj vlastiti pogon, ni pogonsku osovinu, već ima jednu osovinu i ovisan je da se zakači i vuče sa motornim vozilom.

Na kupljenoj karti, u vašem programu mi je navedeno „radni stroj“, kako ga i stavljam pod navodnike, jer to nije točno ni zakonski ispravno. Moj kompresor je radno vozilo, tj. priključno vozilo, bez svoga vlastitoga pogona i konstruirano je tako da se njegova prednja osovina oslanja i kači na vučno vozilo, pa se dio ukupne mase i prenosi na vučno vozilo preko svojega prednjeg dijela.

Zakon razlikuje radni stroj, radno vozilo i priključno vozilo, ali ne i prijevoznik

Kopiram isječak iz zakona:

1) »Radni stroj« je motorno vozilo kojem je osnovna namjena obavljanje određenih radova vlastitim uređajima i opremom (kombajn, valjak, grejder, kosilica, buldožer, motokultivator, motokultivator s priključkom, viljuškar, kopač rovova, bager i sl.),

2) »Radno vozilo« je bilo koji teretni automobil ili priključno vozilo na koje su ugrađeni uređaji ili oprema za obavljanje radova na način da se na vozilu ne može prevoziti nikakav drugi teret.

53) »Priključno vozilo« je vozilo namijenjeno da ga vuče motorno vozilo, bilo da je konstruirano kao prikolica ili poluprikolica.

Kombi je visok 3m, u širini je 2m, duljina mu je 7m, tehnička najveća dopuštena masa (ukupno sa punim rezervoarom) i cjelokupna najveća nosivost mu je 3000kg. Registriran je u prometnoj dozvoli kao N1.

Sada usporedite kompresor i kombi s obzirom da je prigovor namijenjen za trajekt i gleda se težina, visina i širina, što je bitno za slaganje tereta na brodu.

Zašto je karta za radno vozilo („radni stroj“ kod Vas) skuplja od karte za teretno auto do 3t?

Napisao sam pojašnjenje gore po zakonu i papirima vozila, što šaljem skenirano kao dokaz.

Kompresor je više od 3 puta lakši, duplo kraći, duplo niži, te znatno uži, te me može nikako imati isti status, jer nema iste uslove za usporedbu, jer su to dvije različite stvari sličnog naziva.

Tražim smanjenje cijene svim strojevima koji su upravo za sve ovo navedeno manji od kombija, a karta za kombi je 30€. Tražim i ispravak u Vašem kompjuterskom programu, jer svaki put im idem objašnjavati na šalteru da ovo nije uredu, ali oni se u to ne razumiju, te me samo navode da Vam se pismeno obratim. Gdje Vam se nalazi online vidljivi cjenik javno sa svim Vašim pravilima što smatrate kojim vozilom? Ako prodajete karte online, zašto nema cjenika prvog vidljivog i uočljivog na prvoj stranici? Po svim zakonima o potrošačima, trebao bi biti - zaključuje putnik.

Jadrolinija: "Cijene definira Agencija za obalni linijski pomorski prijevoz"

Obratili smo se za ovaj slučaj Jadroliniji, koji najprije odgovaraju ovako:

- Cijene prijevoza vozila, pa tako i radnih strojeva, kao i vrstu usluge, definira Agencija za obalni linijski pomorski prijevoz te ih Jadrolinija, kao i svi ostali brodari na Jadranu, primjenjuje u održavanju državnih linija.

Jadrolinija nakon obraćanja Agencije: "Pogriješili smo, vratit ćemo novac"

A onda nakon što smo se obratili Agenciji, Jadrolinija je ipak priznala pogrešku:

- Predmetni upit korisnik je 6. travnja 2025. godine dostavio Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koje je na postupanje upit dostavilo Agenciji za obalni linijski pomorski promet dana 7. travnja 2025. godine. Agencija je istog dana od brodara Jadrolinija zatražila očitovanje, odnosno odgovor korisniku - odgovorili su iz Agencije za obalni linijski prijevoz i dodali:

Niže dostavljamo odgovor brodara Jadrolinija od dana 09.04.2025. godine:

„Zahvaljujemo se na Vašem mailu, te se ispričavamo zbog nesnalaženja oko naplate Vašeg radnog vozila. Naime, problem je u tome što Vaše radno vozilo nema dopuštenu nosivost, a koja je baza na naplatu vozila oznake N1. Također minimalni iznos koji se po cjeniku naplaćuje za vozila N1 oznake je 3t i odnosi se na sva vozila do 3t nosivosti. 

Obzirom na to da se radi stvarno o priključnom vozilu izrazito malih dimenzija , isto je ipak najbliže kategoriji cjenika radni stroj, ali za 1 t dopuštene mase , te ćemo takvu uputu poslati svim našim prodajnim mjestima u dogovor s Agencijom za obalni linijski pomorski promet.

Molimo još jednom da primite našu ispriku, te da nam dostavite Vaš IBAN za povrat preplaćenog iznosa.“

Pored navedenog ukazujemo na to da predmetno vozilo ne spada ni u kategoriju lake prikolice jer je najveća dopuštena masa lake prikolice sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22, 133/23 i 145/24) 750 kg, a predmetno vozilo ima najveću dopuštenu masu od 900 kg.

Brodar će korisniku izvršiti povrat više naplaćenih sredstava, te je djelatnike u prodajnoj mreži educirao kako postupati u ovakvim situacijama.

Vjerujemo da smo ovime dali cjeloviti odgovor na Vaš upit", odgovorili su nam.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.