>
Radeći između visokih betonskih zidova u mokrom okruženju i uz zvukove velikih pumpi, tim za održavanje koristi privremeni zastoj u prometu kako bi obnovio objekt star više od stoljeća.
Jedan od najvećih i najtežih inženjerskih projekata ikada poduzetih, izgradnja Panamskog kanala, uvelike skraćuje vrijeme putovanja brodova između Atlantskog i Tihog oceana.
Uz Sueski kanal, predstavlja jednu od najvažnijih svjetskih pomorskih arterija. Izgrađen je 1914. godine, a kanalom godišnje prođe oko 14.000 brodova , što predstavlja 4 posto svjetskog prometa.
- Ove prevodnice Panamskog kanala stare su više od sto godina, a naš je plan održavanja osmišljen kako bi produžio njihov život za dodatnih sto godina - rekao je za AFP Miguel Lorenzo, potpredsjednik infrastrukture i inženjeringa za kanal.
Kanal za kretanje brodova kroz prevodnice koje rade poput dizala za podizanje plovila do 26 metara iznad razine mora dok prolaze preko kontinentalnog dijela prevlake inače koristi kišnicu.
Unatoč tekućem održavanju, promet kanalom se nastavlja. Uz zaustavljen prolaz kroz zapadnu komoru, naftni tanker Uog Phoenix prolazi kroz istočnu komoru, oglašavajući se sirenom dok se kreće prema Karibima.
Predviđeno je da radovi u zapadnoj komori traju tjedan dana, zaključno sa 16. svibnja, a proračun im je 2,5 milijuna dolara, prenosi MSN.
Za to vrijeme više od 400 ljudi neprestano nadzire ventile, zidove visoke 20 metara i ogromne cijevi kroz koje se pumpa voda za podizanje i spuštanje brodova. Posljednji krug održavanja komore bio je 2015.
- Namjera je osušiti komoru i imati pristup svim električnim komponentama i opremi kako bismo ih obnovili i produžili vijek trajanja - rekao je Lorenzo.
- Kada osušimo komoru, to nam je jedina prilika da možemo vidjeti betonske zidove i zatvoriti sve pukotine ili oštećenja - dodao je.
Vlasti kanala kažu da ulažu više od 400 milijuna dolara godišnje u projekte održavanja. Upravitelji kanala navode da se prevodnice obnavljaju svakih pet godina, iako se 82 vrata popravljaju tek svakih 25 do 30 godina.
- Kanal je dizajniran kao vrlo robusna struktura, a to nam omogućuje da produljimo njegov život kroz održavanje - rekao je Lorenzo.
- Uvjereni smo da imamo dobro održavan kanal vrlo dobrog zdravstvenog stanja koji može trajati još najmanje sljedećih sto godina - zaključio je Lorenzo.
B.K.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev