>
Broj brodova koji čekaju na tranzit Panamskim kanalom skočio je za 13% u razmaku od samo 24 sata dok rastu drastični prekidi tranzita na plovnom putu pogođenom sušom koji čini 3% cjelokupne globalne pomorske trgovine.
Nakon najsuše zabilježene godine, Uprava Panamskog kanala (AKP) smanjuje i dnevne količine tranzita, kao i izdaje nacrt ograničenja preko kanala, plovnog puta koji zahtijeva 52 milijuna litara slatke vode u prosjeku po tranzitu plovila. Prošlog tjedna najavljena su daljnja značajna smanjenja tranzita zbog kojih će se s vremenom broj putovanja smanjiti na samo 18 dnevno do veljače, u odnosu na maksimalno 40 u normalnim vremenima.
Jutros od 02.30 sati po lokalnom vremenu, 112 brodova čekalo je tranzit kanala, u odnosu na jučerašnjih 99, a oko 22 iznad prosječnih 90 plovila zabilježenih u posljednjih sedam godina. U najgorem trenutku, još u kolovozu ove sušom opterećene godine, kanal je imao više od 160 brodova koji su čekali da prijeđu.
Mnogi brodari i brodovlasnici odlučili su krenuti alternativnim rutama, svjesni kako će kontejnerski brodovi progutati najveći dio ograničenih raspoloživih mjesta u narednim mjesecima.
- Čekati, trošiti ili ploviti oko Južne Amerike? Ovo su teški izbori s kojima se trenutačno suočavaju pošiljatelji koji žele premjestiti robu između SAD-a i Azije - komentirao je Judah Levine, voditelj istraživanja na platformi za online rezervaciju kontejnera Freightos.
Panamski operater suhog rasutog tereta Sagitta Marine upozorio je da bi proces rezervacije slotova AKP-a, koji uvelike pogoduje velikim brodovlasnicima, mogao dovesti do inflatornih pritisaka za potrošače u većem dijelu Amerike.
Neizbježna predstojeća odstupanja plovila imat će inflatorne učinke na cijene hrane i drugih proizvoda koji će najvjerojatnije utjecati na susjedne zemlje Paname.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev