>
Rezališta u indijskom Alangu primila su posljednjih 12 mjeseci rekordan broj kruzera i putničkih brodova. Iako niti jedan od najvećih svjetskih kompanija za krstarenje nije izravno poslao jedan od svojih brodova na operacije reciklaže brodova u Indiji, ipak je tamo stiglo nekoliko značajnih brodova.
– Jedan ili dva kruzera svake se godine izrežu u Alangu. Međutim, tijekom posljednjih 12 mjeseci stižu u velikom broju. Zapravo bi mogli reći da je stigao najveći broj putničkih brodova u jednoj godini, od uobičajene brojke onih koji inače dolaze na posljednju plovidbu u Alang – objasnio je kapetan Rakesh Mishra, lučki časnik u Alangu za novinsku kuću Indian Express.
U posljednjih godinu dana, ovo je rezalište zaprimilo ukupno 14 putničkih brodova, a lučki službenici očekuju još barem još jednog sredinom studenog. Prema kapetanu Mishra, putnički brodovi su činili gotovo 10 posto od otprilike 150 brodova poslanih na rezališta u Indiji u posljednjih 12 mjeseci.
Najveći od kruzera koji je stigao u rezalište bio je Karnika. Radi se o jedinom brodu za krstarenje kojim je upravljao indijski start-up koji je propao tijekom pandemije. Izgradio ga je Fincantieri, a brod za krstarenje od 69.845 tona bruto tona predstavljen je 1990. kao Princess Princess Cruises. Dizajniran od strane slavnog arhitekta Renza Piana, 1990-ih je bio jedan od najvećih brodova za krstarenje do tada izgrađen s dizajnom za koji je rečeno da je inspiriran dupinom. Posljednje desetljeće proveo je krstareći iz Australije za P&O kao Pacific Jewel prije nego što je 2019. prodana Jalesh Cruisesu za kratkotrajna indijska krstarenja.
Snažna potražnja za čelikom bila je još jedan čimbenik koji je pridonio priljevu starih kruzera. Haresh Parmar iz Udruge industrije recikliranja brodova, međutim, objasnio je da brodovi za krstarenje sadrže manje čelika u odnosu na teretne brodove i tankere koji pristižu u Alang. Kao takvi, putnički brodovi uglavnom dobivaju niže cijene, ali ističe kako mnogi brodovi koji dolaze ove godine dolaze iz stečajnih situacija, stižu i dalje opskrbljeni vrijednim rezervnim dijelovima. Inače, napomenuo je, rezalište će uzeti rezervne dijelove, pa čak i dio namještaja prije nego što u potpunosti ogole putnički brod.
Dok se industrija krstarenja sada oporavlja od produžene pauze u poslovanju, pandemija je postala akcelerator koji je poslao mnoge starije brodove na posljednje putovanje. Kako se industrija stabilizira, ritam rashoda će se vjerojatno vratiti na tradicionalniju razinu od samo nekoliko putničkih brodova svake godine.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev