>
Subota tradicionalno znači i smjenu gostiju u marinama. Kakva je trenutačna popunjenost i najave za ostatak sezone u našem najjačem nautičkom i čarterskom središtu – Biogradu na Moru?
– Na moru je gužva kao i na cestama i to već godinama. Hrvatska je izuzetno popularna charter destinacija, no marina puna brodova može se vidjeti samo subotom jer su preko tjedna dokovi zapravo prazni. Svi su brodovi “u akciji” ili po zadarskom arhipelagu ili dalje.
Kakva su očekivanja od daljnjeg tijeka sezone?
– Imali smo puno bolju predsezonu nego prošle dvije pandemijske godine, ali nismo još na brojkama iz 2019. koja je bila rekordna sezona, ulaz u glavnu sezonu bio je jako dobar – kaže Luka Šangulin, član Vijeća Udruženja nautičkog turizma.
Dodaje da su najave za rujan i listopad jako dobre.
– Radujemo se ovoj sezoni, trebali smo je i vjerujemo da će biti dobra, ali opet, manje uspješna nego sljedeća, dodaje.
Ističe da se zadnjih sedam, osam godina mijenja trend u nautici.
– Prošle dvije pandemijske godine sve je bilo dosta regulirano uvjetima ulaska i odlaska iz zemlje. Izgubili smo dosta na gostima iz dalekih destinacija koji su uzimali skipere, hostese i dodatne usluge. To su bili više “obični gosti” nego nautičari. Ne znaju puno o brodovima, ali su čuli za Jadran, čuli za Hrvatsku i htjeli vidjeti najljepše dijelove, otoke i priobalje. Tih gostiju ima malo manje zbog situacije u Ukrajini. Ipak, imamo veliki rast gostiju iz Europe. U predsezoni nismo imali tradicionalnih Poljaka, ali su se vratili. Tu su također Austrijanci, Nijemci, Mađari, Česi, nekako regije u blizini. Skandinavski gosti zadnjih 15-ak godina su u ljetnim mjesecima stižu u velikom broju, vidimo ih sve više i više.
Govoreći o sigurnosti Šangulin kaže da ima sve više gostiju koji misle da je upravljanje brodom igra.
– Kad je lijepo i mirno vrijeme, rekao bih da je vrlo jednostavno voziti brod. Ono što nedostaje, čak i u hrvatskim propisima, za dobivanje licence skipera, da bi gosti trebali proći i praktični dio nastave. Apeliramo i molimo da se uvede. Statistike pokazuju da u onim zemljama gdje se za dobivanje licence provodi praktična nastava, da kod njih ima puno manje nesreća, pogotovo onih velikih – zaključuje za vijesti HRT-a.
Z.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Iznajmljivači malih brodova na Hvaru se žale: “40 godina radimo ilegalno, a sad nas provjerava policija”
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev