>
KOPER – Slovenska je policija nakon 26 godina službe umirovila najstariji i najveći policijski brod P-111. Ovom je plovilu nakon posljednje službene ophodnje slovenskim teritorijalnim morem, u mirovini namijenjen potpuno drugačiji zadatak – postat će dio zbirke Muzeja slovenske policije i bit će najveći policijski eksponat koji je stalno izložen u Parku vojne povijesti Pivka.
Načelnik Sektora Policijske uprave Koper, Tomaž Čehovin, opisao je tehničke i manevarske karakteristike plovila i njegove zadaće koje su se kretale od redovitog ophodnje morem do zaštite morske granice i spašavanja ljudi u nemirnom moru. Prema njegovim riječima, patrolni čamac, kako ga neki zovu, imao je i prednosti i nedostatke, ali je unatoč tome savršeno služio svojoj namjeni svih ovih 26 godina.
Slovenski ministar unutarnjih poslova Aleš Hojs predstavio je buduće planove za ovaj brod. Prijevoz ovog najvećeg plovila u povijesti slovenske pomorske policije do izložbenog prostora u mjestu Pivka, u samom kopnenom središtu Slovenije, bit će najveći logistički pothvat tamošnjeg Ministarstva unutarnjih poslova, usmjeren na očuvanje policijske povijesne baštine.
Ravnatelj Parka vojne povijesti Pivka mag. Janko Boštjančič rekao je danas da se Park vrlo rado odazvao inicijativi MUP-a da preuzme policijsko plovilo na otpisu i pobrine se za njegovu prezentaciju u muzeju. Kao “XXL eksponat”, P-111 će se pridružiti ostalim važnijim izložbenim primjercima: njemačkim vojnim lokomotivama iz Drugog svjetskog rata, podmornici P-913 Zeta, helikopteru Mi-8 i drugima. Njegovim muzejskim predstavljanjem iduće godine Slovenci će obilježiti 75. obljetnicu Pomorske policije.
P-111 je jedan od patrolnih i spasilačkih brodova, izgrađen (nakon niza komplikacija) 1994. godine u Italiji, gdje je talijanska tvrtka Avionavtica u to vrijeme izabrana kao najpovoljniji ponuditelj na natječaju.
Tehničke specifikacije:
Duljina mu je 19,86 metara, širina 5 metara, a težina 44 BRT. Oprema: dva ARPA radara, GPS, elektronska karta, dubinomjer, komunikacijska oprema, oprema za spašavanje.
Pokreću ga dva MTU dizel motora, svaki s izlaznom snagom od 1150 KW; ima i dva Cummins pomoćna motora snage 24 KW i dva Onan generatora snage 16 KW. Maksimalna brzina plovila je 40 čvorova na sat.
Plovilo ima i pomoćni gumeni čamac s ugrađenim FNM motorom, snage 33 KW, koji pokreće JET, što mu omogućuje rad i na vrlo malim dubinama.
Na brodu ima mjesta za tri člana posade i još devetero putnika. Uz komandnu i strojarnicu ima i veliki salon, brodsku kuhinju i dvije kabine s ukupno četiri ležaja, prostor za odlaganje ronilačke i druge opreme te dvije sobe sa sanitarnim čvorovima.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
VIDEO: Slovenska policija čak 3 milje u hrvatskim vodama! RIBARI: “Idemo i mi sad u Sloveniju”
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev