>
  2 min. čitanja

Služio ih više od 70 godina, a sada je otpremljen na rezanje u Tursku

Služio ih više od 70 godina, a sada je otpremljen na rezanje u Tursku
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik

ŠIBENIK – Emotivno je jučer bilo u šibenskom brodogradilištu Iskra, odakle je nakon 72 godine vjernog služenja brodogradilištu, na rezalište u Tursku ispraćen plovni dok, koji je obilježio povijest šibenske brodogradnje i postao jednim od obilježja veduta Šibenika.

Brodskim sirenama i crkvenim zvonima na posljednje putovanje ispraćen je drevni plovni dok, koji bi trebao biti zamijenjen novim, suvremenijim dokom.

Stari dok koji je na putu za Tursku izgrađen je 1924. godine u Italiji. Dug je 77, širok 22 metra i 20
centimetara, a nosivost mu je 1500 tona. U Šibenik je došao 1950. godine, u tadašnji Mornaričko tehnički remontni zavod koji je u uvali sv. Petra osnovan 1948. godine, na mjestu nekadašnje austrougarske središnje mornaričke baze osnovane 1905. godine.

U Hrvatsku, odnosno tadašnju Jugoslaviju dopremljen je nakon Drugog svjetskog rata kao dio paketa ratnih reparacija fašističke Italije. U Šibeniku je vjerno služio 72 godine, a sada će ga zamijeniti novi, suvremeni plutajući dok koji se krajem prošle godine, prije rata u Ukrajini počeo graditi u ukrajinskom državnom brodogradilištu Pallada iz Khersona. Bit će dug 120 metara, širok 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.

Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik

– Nažalost, zbog ratnih zbivanja proizvodnja je obustavljena, ali mi se nadamo da će rat u Ukrajini uskoro biti okončan i da će biti nastavljena gradnja ovog doka. To nam je najveća strateška investicija u zadnjih 100 godina koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga – kazao je Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekta Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući izvanobalni ophodni brod te luksuznih jahti duljine veće od 100 metara.

J.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.