>
  3 min. čitanja

Smolić: Zastrašujuće je da su nađene nepravilnosti kod velikog broja ugostitelja

Smolić: Zastrašujuće je da su nađene nepravilnosti kod velikog broja ugostitelja
Foto: pixabay / Ilustracija

ŠIBENIK – Šef Ceha ugostitelja Joso Smolić komentirao je porezne nadzore i kontrole nakon kojih su brojni ugostitelji dobili porezna rješenja prema kojima na ime PDV-a duguju iznimno velike iznose.

Pandemija, poskupljenje energenata, sad i porezni inspektori iz ugostiteljskog sektora tvrde da već tjednima zapravo dobivaju rezultate poreznih nadzora u kojima mnogi od njih moraju nadoplatiti PDV, neki kažu radi se o milijunskim iznosima. Predsjednik Ceha hrvatskih ugostitelja i turističkih djelatnika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Joso Smolić za N1 rekao je da u sustavu nisu znali za ovo i da ih je ova informacija dosta iznenadila te da čekaju da im se kolege koji su dobili rješenja o ovim velikim iznosima jave. Kaže da ne može komentirati rad inspekcije.

– Naše službe utvrde da postoji mogućnost da se naprave bilo kakve korekcije ili da nas se savjetuje što dalje jer je dosta zastrašujuće da su kod velikog broja ugostitelja pronađene ovakve nepravilnosti. Moramo djelovati brzo i edukativno da se ovakve situacije ponovo ne događaju, jer ćemo doći u još veće probleme – objašnjava Smolić.

Na pitanje imaju li ugostitelji problema sa samom metodologijom kojom se PDV utvrđuje, Smolčić odgovara da zadnjih godina nisu imali pritužbi na tu temu, niti su imali ovakvu vrstu porezne inspekcije, ali cijene formiraju sami ugostitelji, kao i svi poslovni subjekti.

– Ne smijemo zaboraviti da od početka pandemije koja i danas traje, ljudi su se morali prilagoditi i išli su na najmanju maržu, tako da cijene nisu usporedive s prijašnjim godinama – kaže Smolić.

Ono na što se žale ugostitelji je činjenica da su porezni inspektori jednostavno procijenili da su cijene koje su iskazivane za namirnice ili nabavu pića bile preniske i da su na taj način ugostitelji zato iskazali manji PDV.

– Ugostitelji sami formiraju cijene onako kako misle da bi ih trebali formirati. Na to nitko ne može utjecati kolike su naše cijene i kolike ćemo ih staviti ali je sigurno da te cijene moraju biti takve da i mi od njih možemo živjeti i raditi – govori Smolić.

Je li uopće legitimno ići u ovakvu vrstu poreznog nadzora?

Zakonito jest, naravno. Jer, posljednje dvije godine su bile jako teške posebno za turistički i ugostiteljski sektor. Ministar Marić je potvrdio da je inspekcija otišla kod tisuću ugostitelja, i da je veći dio njih ipak poslovalo po propisima.

– Ne smatram da je ovo bio baš udar na ugostitelje. Ne mogu pojmiti da bi se baš išlo na jedan sektor sa svrhom da ga se uništi. U to ja ne vjerujem – kaže Smolić.

Sezona je već krenula, sad je pak, nakon pandemije, rast energenata i općenito poskupljenje glavni izazov.

– Prošli tjedan smo imali upravu Ceha, gdje smo na tu temu razgovarali. Veliki problem imamo s energentima, kao na primjer plin. Imamo subvencije na plin, ali jedan veliki dio priobalja, jadranska Hrvatska, nema tako instalirani plin nego više manje svi koristimo boce, veće ili manje, i tu nemamo subvencije. Mislim da bi tu morali ipak biti ravnopravni s drugima – objašnjava.

Može li se uopće predvidjeti, s obzirom na cijelu situaciju, koliko će turističke usluge poskupjeti?

– S obzirom da je po meni sezona još u pripremi, ovo što sam vidio na terenu nije neko značajno i veće poskupljenje, bar kad govorimo o jadranskoj Hrvatskoj, u odnosu na prošlu godinu, međutim nije isključeno da neće biti. Na takav scenarij moramo biti spremni – kaže Smolić.

Konkretan primjer su hotelski aranžmani koji su se gotovo udvostručili u odnosu na početak pandemije.

– Sve je išlo gore, od energenata, do namirnica i djelatnika. Inflacija je. To je nekako i za očekivati. Cijene mi ne možemo planirati. Nije to kao nekada. Sad je svaki dan druga cijena naše nabave. Tu smo u velikom problemu jer ne znamo na koji način i na kojoj osnovi kreirati cijene – žali se.

Koliki je interes turista za sezonu? Hoće li ih biti više ili manje nego lani s obzirom na cijelu ovu krizu?

– Za sad je turista nešto manje, za 20-ak posto u odnosu na 2019., ali fiskalni dio je veći nego te godine što znači da je veća potrošnja, a i više cijene. Koliko god su bitne cijene toliko je bitno da kvaliteta prati cijenu. U odnosu na prošlu godinu, koja nas je iznenadila u samom srcu sezone, ove godine smo pripremljeniji i ona će biti kvalitetnija i da će ta kvaliteta ići uz bok samoj cijeni. Što se tiče problema radne snage, njega ne možemo riješiti samo uvozom, jer to je jedan dugoročan proces na kojem moramo svi poraditi. Od obrazovanja do samih poslodavaca.

Z.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Porezni masakr na ugostitelje! Vlasnici dobili obavijesti o golemim dugovima
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.