>
DUBROVNIK/KOLOČEP - Ljetne gužve stvaraju velike probleme diljem obale i za nacionalnog brodara Jadroliniju, koji ponekad puca po šavovima. Problemi su u posljednje vrijeme najznačajniji na jugu Hrvatske, pa je tako proteklog vikenda zbog kvara na nekim brodovima nastao kaskadni kaos na plovnom području Neretvanskog i Pelješkog kanala. Sada nam se javlja čitatelj s Koločepa koji tvrdi da brod koji povezuje njihov otok s kopnom nije adekvatan, te nerijetko mnoge ostavi na rivi. Sada je, kako tvrdi, nezgoda u tome što je ostavljena osoba s invaliditetom, pa je sve skupa izgledalo daleko ružnije.
- Ovaj nemar ništa novo u Hrvatskoj. Jutrošnji nemili događaj iz Dubrovnika samo je jedan u nizu primjera odnosa prema lokalnom stanovništvu i turistima - kazuje nam Ivan Matijević s Koločepa.
- Poznato je kako liniju 807 ovog ljeta ponovo obavlja brod Dora umjesto broda Postira koji je kao i prošle godine odveden na proljeće s Elafita pod izlikom godišnjeg servisa. Međutim, Postira je nakon obavljenog servisa kao i prošle godine prebačena na šibensko područje do završetka turističke sezone. Dora se pokazala neadekvatnom za liniju 807 zbog svojih iznimno loših maritimnih sposobnosti i malog kapaciteta. Prije nekoliko dana dogodilo se da je zbog lošeg vremena linija 807 bila u prekidu, dok su mali turistički brodovi bez problema plovili po Elafitima.
Nemar Jadrolonije najbolje je vidljiv iz jutrošnjeg primjera iz luke Gruž. Na liniji s polaskom u 10 sati iz Dubrovnika bio je prekomjeran broj putnika te je tridesetak ljudi ostalo na rivi. Među njima bila je i jedna stanovnica Koločepa koja je osoba s inveliditetom. Pokušala se na brod ukrcati s djetetom, međutim kad je došla na red za ukrcaj posada je zatvorila vrata uz objašnjenje „puni smo“. Putnica se obratila kapetanu uz objašnjenje da je osoba s invaliditetom i da sad mora čekati u luci do 14 sati kako bi se ponovo pokušala ukrcati na brod, no kapetan se samo bezosjećajno okrenuo i ostavio je na rivi s djetetom i ostalim ljudima koji nisu bili sreće pronaći mjesto među 350 sretnika koji su se ukrcali na brod - tvrdi Matijević.
- Posada Dore započinje ukrcaj na brod petnaestak minuta prije polaska, što znači da je jedini način da budete sigurni da ćete se ukrcati da stojite na nogama na suncu ispred broda. To sigurno nije ugodno iskustvo ni za koga pa ni za invalide po trenutnim vrućinama. Kakva je slika o našem gradu i otocima turista koji su zajedno s lokalnim stanovncima ostali u ćudu na rivi?
Trajekt Hanibal Lucić plovi na istoj ruti kao i brod Dora uz polazak u 9:30 iz Dubrovnika. Postavlja se pitanje zašto službenici Jadrolinije nisu uputili dio putnika na trajekt kad su primijetili prekomjeran broj prodanih karata. Odgovor je jednostvan – Nije ih briga. Jadrolinija ima praksu prodaje karata za određeni datum, a ne za određeni polazak. To je apsolutno neodrživo jer na ovaj način nemaju nikakvu kontrolu nad količinom prodanih karata za određeni polazak iz bilo koje luke. To znači da je teoretski moguće da se na najprometnijoj liniji s polaskom u 10 sati iz Dubrovnika na ukrcaju pojavi 5 puta više ljudi od kapaciteta broda - smatra ovaj stanovnik Kalamote.
- Posada Postire je u prethodnim turističkim sezonama problem riješavala tako da bi ukrcaj počeo već u 9 sati te bi nakon što bi primjetili moguć prekomjeran broj putnika, dio ljudi preusmjeravali na trajekt. Ponašanje posade broda Dora samo je slika nemara i ravnodušnosti Jadrolinije prema stanovnicima Elafitskog otočja koja se nastavlja iz godine u godinu. Ne trebamo više ni napominjati činjenicu da nam se novi brod obećava već dugi niz godina i da se vozimo brodovima čije se rezervne djelove redovno pronalazi u pomorskim muzejima. Odgovornost za to jednako snosi i Grad Dubrovnik te apeliramo i na gradonačelnika da napokon zaštiti stanovnike svoga grada od nemara Jadrolinije - poručuje Ivan Matijević.
Upit o ovom, ali i prethodnim događajima s Jadrolinijinim plovilima na jugu Hrvatske, uputili smo nacionalnom brodaru. Odgovor ćemo objaviti, čim ga dobijemo.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev