>
Kapetan i analitičar, te urednik specijaliziranog pomorskog portala gCaptain, John Konrad na Twitteru je objavio analizu o potonuću ruske krstarice Moskva.
Analizu je objavio kroz seriju tvitova u kojima između ostalog kaže da je nemoguće u potpunosti procijeniti situaciju na brodu temeljenu na jednoj snimci (jutros objavljena fotografija požara na brodu), ali da kapetani, kao što je i on, moraju biti u mogućnosti napraviti pretpostavke na temelju ograničenih informacija.
– Prvo će pitanje biti koliko je Moskva u ovom trenutku bila blizu potonuća. Kao što vidimo prema fotografiji (u naslovu), izgubila je priličnu količinu uzgona i nagnula se na jednu stranu. No, još uvijek nema neposredne opasnosti od potonuća, iz nekoliko razloga. Prvo, ima još nešto rezervnog uzgona, jer još nije utonula do kritične točke – analizira John Konrad.
Nastavlja kako je na slici vidljivo gašenje požara vodom što znači da brod još ima napajanje te da je more relativno mirno, no sugerira i mogućnost da požar gase tegljači s druge strane broda.
– Da su se pojavili valovi, to bi eksponencijalno povećalo mogućnost potonuća – napisao je Konrad.
– Što još znamo? Dim je taman i težak. Ovo je ozbiljan požar s puno vrućine. Tamni dim je rezultat izgaranja teških goriva ili sintetičkih materijala i nepotpunog izgaranja. To je vrlo opasna situacija.
Navodi kako nema čamaca za spašavanje, odnosno, isti su u uporabi te nikoga nema na palubi.
– Dakle, brod je vjerojatno napušten. Moguće je da su neki ljudi ostali dolje, ali boravak u strojarnici bez odgovarajućeg hlađenja i pomoći vatrogasaca bio bi ravan samoubojstvu. Kaže da je najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana mornarice je u tome što civilni kapetani moraju brinuti samo o vlastitoj posadi. Momci iz mornarice nemaju taj luksuz. Moraju razmišljati o svojoj posadi i strateškoj misiji. Ranim napuštanjem svog broda možete spasiti svoju posadu, ali izgubiti bitku ili rat – napisao je.
– Da je ovo komercijalni brod, kapetan bi vjerojatno napustio “nebitno” osoblje i pregrupirao svoje vatrogasne timove na “sigurno stacionarno područje” vjerojatno helideck (palubu za slijetanje helihoptera), ali ovo je ratni brod tako da bi spasilački tim morao znati lokaciju svih eksploziva prije ukrcaja.
– Konačno, nas kapetane nije briga za opremu, živimo i umiremo po jednom pravilu za vrijeme izvanrednih situacija na moru. U eksploziji ovih razmjera, naš posao nije spasiti sve, već spasiti najveći mogući postotak ljudi. Kao kapetan komercijalnog broda, vjerojatno ispravan odgovor ovdje je napustiti brod znajući da će vjerojatno potonuti i pustiti osiguranje da pokrije gubitak… ali kapetan mornarice nema taj luksuz – analizirao je kapetan John Konrad.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Objavljene i prve fotografije uništene krstarice Moskva, prije nego je potonula
Ruska krstarica Moskva postala je spomenik Putinovoj gluposti i odličan umjetni greben za ribe
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev