>
Krajem lipnja Mljećanima se naglo smračilo kada je zbog nadiranja vode u 40 godina star trajekt došlo do prekida trajektne linije Prapratno – Sobra. Više od polovice dana stanovnici Mljeta nisu mogli na najbliže kopno.
Koliko su Jadrolinijini trajekti stari, jesu li sigurni za prijevoz ljudi i koliko često su na remontu – pitanja su koja smo postavili upravi Jadrolinije nakon što su nam se požalili čitatelji s otoka Mljeta koji su krajem lipnja ostali odsječeni od Pelješca nakon što je zakazala njihova najbliža veza s kopnom.
Incident se dogodio 30. lipnja, usred radnog tjedna, u prijepodnevnim satima u pristaništu Prapratno/Pelješac, gdje je zbog nadiranja mora u 40 godina stari trajekt Valun, došlo do blokade trajektnog prometa između Mljeta i kopna.
Mlječani tvrde da je na trajektu nastala rupa zbog gnjileži željeza što je uzrokovalo prodiranje mora u brod. Žale se da do 14 sati nije bilo trajektne veze Mljet-kopno jer se Valun nije mogao maknuti s veza kako se rupa ne bi proširila. U zamjenu je kasnije “uskočio” trajekt Krk iz 2014. godine, koji je bio u blizini, točnije na gradilištu Pelješkog mosta gdje služi za teretni prijevoz.
Odmah smo kontaktirali Jadroliniju, iz koje nam je rečeno kako oni svoje brodove redovito održavaju na godišnjim remontima u hrvatskim brodogradilištima te da brodovi prolaze stroge kontrole Hrvatskog registra brodova i kao takvi zadovoljavaju međunarodne ekološke standarde. Ističu i kako su pri raspisivanju koncesijskih natječaja za pojedinu liniju na jadranskoj obali među uvjetima propisane i karakteristike brodova, a upravo su brodovi Jadrolinije, kažu nam iz nacionalnog brodara, dobili sve natječaje na liberaliziranom EU tržištu.
Za Morski HR su rekli da u zadnje četiri godine intenzivno obnavljaju flotu kojoj su priključili pet novih brodova.
– Zamjena postojećih brodova u floti počela je od najstarijih te je u planu sustavan nastavak ulaganja sukladno prilikama na tržištu, financijskim prilikama i prioritetima potreba. Pri nabavci novih brodova redovito pratimo tržište rabljenih brodova te tražimo najbolju priliku kako bismo pronašli brod koji odgovara linijama koje Jadrolinija održava, uključujući specifičnosti luka i tražene kapacitete na pojedinoj liniji – priopćili su nam iz Jadrolinije.
Što se tiče slučaja Mljeta, iz Jadrolinije tvrde da isplovljavanje/pomicanje Valuna nije bilo moguće prije pregleda od strane Hrvatskog registra brodova, odnosno dopuštenja Lučke kapetanije Dubrovnik.
– Bez pomicanja broda s pristaništa, trajekt Krk ne bi bio u mogućnosti pristati u Prapratnom, iako je isti bio spreman na preuzimanje linije od jutra. Svim putnicima ovim se ovim putem ispričavamo na neugodnostima prouzročenim kašnjenjem linije – poručili su iz Jadrolinije.
Zašto nacionalni brodar nabavlja rabljene brodove za prijevoz putnika umjesto da u domaćim brodogradilištima izgrade nove brodove za tu svrhu, pitanje je čiji odgovor ćemo morati potražiti kod vlasnika Jadrolinije – a to je Vlada RH.
Kristina Bokanić
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev