>
Ideja o novom brodaru koji će prevoziti putnike na najfrekfentnijoj liniji na Jadranu, onoj između Zadra i preka na otoku Ugljanu, stanovnicima otoka se nimalo ne sviđa. Kažu kako im se čini da bi se sve moglo zakomplicirati, da ne vjeruju da bi s novim brodarom bilo bolje, da bi zapravo trebao ostati hrvatski, a ne strani.
Stav o dodatnoj liniji i brodu koji bi ju vozio ima i Otočni sabor. Predsjednik Otočnog sabora, Denis Barić, kaže da žele napredovati u standardu s prijevozom, ali napominje da je novi brodar trebao doći bez javnog natječaja.
Cijela priča krenula je tako što je Agencija za obalni i linijski promet dobila zahtjev talijanskog brodara. Sukladno Zakonu, za dodatne linije nije bio potreban javni natječaj, već samo očitovanja jedinica lokalnih samouprava i lučkih uprava. Jedinice lokalne samouprave rekle su da jesu za dodatne linije, ali da s ponuđenim brodom nisu zadovoljni.
- Ja mogu razumjeti načelnika s Ugljana kao i predstavnike lokalne samouprave. Međutim, s obzirom da se radi o strogo formalnom upravnom postupku, trebam uzeti u obzir samo očitovanja temeljem zakona, a to je samo na iskazivanje interesa lokalnih zajednica na povećanu učestalost prijevoza odnosno na red plovila dodatnih putovanja. Starost broda i ostale okolnosti, to se uređuje propisima pomorske administracije i u to ne mogu ulaziti otočni načelnici i lokalna samouprava - izjavila je za HRT Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Najžalostnije je što nas se nije poslušalo, poručuje načelnik općine Preko.
- Da je ona postupila stvarno sukladno kako je trebalo postupiti, tj. odbiti i reći da otočani nisu zainteresirani za dodatne linije s takvim trajektom, do ovog rješenja i do ove situacije nikad ne bi došlo - tvrdi načelnik Općine Preko, Jure Brižić.
Potom je cijela priča dobila obrat.
- Kad se ide na internetske stranice, kad upišete tu tvrtku, onda vam na internetu izađe sve negativno. Nema vam nikakvih pozitivnih stvari o toj tvrtki. Nezamislivo je da Agencija nije provjerila o kome se radi i tko dolazi na područje Republike Hrvatske, istaknuo je Brižić.
- Nažalost, evo u petak osvanulo je da je tvrtka blokirana, da je blokirano 30 milijuna eura na njezinim računima, da su blokirana tri trajekta među njima i taj trajekt koji je trebao ploviti na našoj liniji, dodao je.
O tome se na upit novinarke HRT-a očitovao punomoćnik talijanskog brodara.
"Održavat ćemo liniju Zadar - Preko našim brodom Ulisse, čija je zapljena od strane talijanskog pravosudnog tijela nesporazum koji će sigurno brzo biti razjašnjen. Za razliku od onoga što je izjavljeno, brod je potpuno renoviran i opremljen liftom, što prema našim saznanjima nije slučaj s drugim brodovima koji održavaju tu liniju. U svakom slučaju, ako se oslobađanje ne dogodi u kratkom roku, pokrenut ćemo liniju s brodom sličnih karakteristika."
Dodatna linija trebala je početi ploviti ovoga tjedna, a hoće li - ne zna se.
- O tome možemo pričati tek kad vidimo da li je brodar prikupio sve podatke odnosno sve zahtjeve. Ovo je, ponovno ponavljam, odobrenje plovidbe agencije, slijedi potvrda o kabotaži, slijedi inspekcijski pregled. Kada bi on to sve obavio i kada bi dobio potrebne suglasnosti onda bi mogli govoriti da će doći održavati liniju Zadar-Preko. Hoće li se to dogoditi ili ne ostaje nam da vidimo u daljnjem postupku, navodi Paula Vidović iz Agencije za obalni linijski pomorski promet.
U međuvremenu, zbog svih novih okolnosti Općina Preko poslala je Upravnom sudu tužbu u kojoj traži odgodu rješenja o prometovanju dodatne linije do njihovog otoka.
Kristina Štrbac
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev