>
PULA – Kako objasniti redovne, sjajne, sve učestalije recenzije upućene na adrese određenih ugostiteljskih objekata za odličnu uslugu koju pružaju?
– Bilo bi nam drago da je tako, ali smo se i osobno, osim kroz žalbe turista, uvjerili da je sve to daleko od istine. Nećemo navoditi primjere nesrazmjera između recenzija i stvarnosti. To Pula vrlo dobro zna, a i uzeli bi nam previše prostora. Jednostavno je – provjerite sami. Znamo da je prijavljivanje lažnih recenzija često dugotrajan i još češće uzaludan posao. Što očekujemo? Želimo fer utakmicu i smatramo da Turistička zajednica Pule može u svemu tome odigrati bitnu ulogu, bilo kroz javno oglašavanje, upozorenje, posjete i provjere lokalima, bilo kroz, recimo, javne recenzije. Tako bi se zaštitilo, ili bar pokušalo zaštititi, nas čestite ugostitelje, ali i turiste koji Pulu, kao i cijelu Istru, smatraju neokaljanim blagom – objašnjava za Glas Istre anonimni čitatelj.
Neslužbeno, razne specijalizirane tvrtke iz svih krajeva svijeta nude svakojake pakete. Recimo, za 100 negativnih recenzija na profilu konkurencije zlonamjerni će ugostitelj platiti oko 500 eura.
– Tripadvisor je svjetska platforma koja ima svoje uvjete i koja se praktički ograđuje od svega što je na njihovom portalu. Iz razgovora i s većim subjektima zaključak je da se praktički ne može utjecati na to da netko lažno objavljuje. Može se tražiti da se maknu objave koje vrijeđaju ili spominju nečije ime, a ostalo je nažalost nemoguće maknuti. Navedenom se može doskočiti na način da se zamoli goste koji su bili u objektu da ostave svoju recenziju te će se na taj način povećati broj pozitivnih komentara – kaže direktorica pulskog TZ-a Sanja Cinkopan Korotaj.
Napomenula je da su portali kao Tripadvisor s jedne strane besplatna reklama, a s druge strane omogućuju manipuliranje i nanošenje štete jer se lošoj konkurenciji i “ucjenjivačima” otvaraju mogućnosti loših aktivnosti.
– Tripadvisor nije samo prednost i u isto vrijeme problem Pule, već cijeloga svijeta, odnosno svih onih koji se nađu na udaru i nije se još uvijek našao način kako doskočiti problematici lažnih recenzija – zaključuje Cinkopan Korotaj, a slično govori i predsjednik Udruge ugostitelja Kvarnera i Istre Vedran Jakominić.
– Tripadvisor i slični alati koji omogućavaju korisnicima da zabilježe svoje iskustvo i da mogu unaprijed istražiti tržište su riješili dugovječni problem kategorizacije objekata i gotovo u potpunosti uklonili potrebu za bilo kakvom kategorizacijom ugostiteljskih, smještajnih i hotelskih kapaciteta – tvrdi on, ali napominje da, kao i svako rješenje, ono ima dobru i lošu stranu.
– Dobra strana je to da gost može kroz sustav dati objektivan, trenutačan i anoniman feedback koji svakom normalnom poduzetniku, a i svakom narednom korisniku, vrijedi zlata. Loša strana je što ocjene najčešće ostavljaju nezadovoljni korisnici, čime se vrlo često prisutnost na takvim stranicama ponekad čini stresnim lutanjem od razočaranog gosta do razočaranog gosta. No, to su sve rizici s kojima se poduzetnik mora naučiti nositi – nastavlja Jakominić.
– Međutim, kao što su komentari ispod internetskih vijesti jezivi prozor u samo jedan izolirani dio čitateljske populacije, dobar dio internet komentara rezultat je kojekakvih farmi botova (lažnih profila, op.n.) koji u nečije ime i nečiju korist obavljaju prljav posao. U ugostiteljstvu to može značiti da vas konkurencija može putem najamnih farmi gurnuti u veoma tešku poziciju kroz pregršt negativnih recenzija, ili same sebe nepošteno pozicionirati uz sam vrh kroz plaćene pozitivne komentare. To je ozbiljan problem i za same platforme koje se s time vrlo ozbiljno bave, i vjerojatno je to duga i mukotrpna bitka u budućnosti – poručuje Jakominić, ali napominje da ništa nije jednoznačno.
– Svojedobno je jedna riječka mesnica zbog osebujnog stila društvenih mreža bila pod opsadom ljubitelja životinja koji su kroz nepoštenu praksu rušili ocjenu same mesnice. Time se napravilo najbolju moguću reklamu za taj posao. Isto tako, konoba u strogom turističkom centru u Puli ima toliko jednoglasno loše ocjene da ljudi tamo odlaze iz čiste znatiželje održavajući tu konobu na životu – kaže Jakominić.
– Budućnost je svakako u digitalnom svijetu i te platforme su bile prvi proboj lažnih vijesti u stvarnost. Kroz njih, mnogi od nas su naučili čitati između redova i to je možda i najbitnija lekcija. Iako su platforme za ocjenjivanje zgodne, kupci su svakakvi i kada je sve ok, te je bitno da obradite svaku informaciju kroz svoj kritički sud. Kritičko razmišljanje je sada bitnije no ikada – zaključuje Jakominić.
Z.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev