>
Prema analizi Splash247, tržište tankera određene promjene. Primjerice, tržište VLCC tankera palo je na prosječnih 29.800 USD dnevno u prva tri tjedna kolovoza.
Nastavak je ovo tromjesečnog pada s vrhunca od 48.000 USD dnevno u svibnju. Ipak, cijene u kolovozu su daleko iznad prosjeka od 8.500 USD dnevno u razdoblju od 2015. do 2023. godine što pokazuje da trenutne stope nisu loše, posebno u usporedbi s 2015. godinom kada su kineske rezerve nafte povećale potražnju.
Nedavni pad prihoda osjetio se i na Wall Streetu. DHT Holdings izvijestio je o prihodima od 150 milijuna USD u drugom kvartalu, što je blagi pad u odnosu na 152 milijuna USD iz prošle godine. Također, dobit je pala na 44,5 milijuna USD u usporedbi s 57,1 milijuna USD prošle godine.
Unatoč padu, neki operateri vide ovo kao priliku. Više VLCC brodova iznajmljeno je na dulje razdoblje, pri čemu su stope za ekološki prihvatljive brodove dosegnule 53.000 USD dnevno za trogodišnje ugovore, što ukazuje na optimizam na tržištu. S druge strane, stariji brodovi bez scrubbera iznajmljeni su za samo 40.000 USD dnevno na godinu dana.
I ostala tržišta tankera zabilježila su pad. Suezmax tankeri pali su na 24.700 USD dnevno u kolovozu, a Aframax tankeri na 26.600 USD dnevno, što je pad od 27% u odnosu na srpanj. Tržište produkt tankera također bilježi pad, s prosječnim stopama za LR2 (long range) tankere od 20.000 USD dnevno u kolovozu, što je pad od 30% u odnosu na srpanj. Bez obzira na sve, dugoročne stope još uvijek su znatno iznad prosjeka, što vlasnicima omogućuje da izdrže trenutni pad.
Zakljulno, tržište tanera trenutno prolazi kroz "kvrgavi" period, ali postoje jasne naznake optimizma među operaterima i vlasnicima brodova.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev