>
Najopasnije su rute, obala Istre, ulazak u riječki zaljev i terminal Omišalj piše Danas.hr.
Kažu da ako uspijete u prvom satu reagirati i spriječiti širenje nakon onečišćenja, možete buduće troškove smanjiti preko 80 posto. Koliko je Hrvatska spremna za potencijalne katastrofe ovog tipa?
Sudeći prema riječima apovjednik Županijskog operativnog centra Primorsko-goranske županije Darka Glažara spremni smo na ovakve ugroze i njihovu kontrolu.
- Moramo bit realni tako da mi ne možemo reći da ćemo sad mi tanker koji pukne u dvije minute počistit, to bi sigurno bila jedna katastrofa, posebice za našu razvedenu obalu, s puno otoka, s krasnim plažama i tako dalje. Ali ponavljam za ovakve stvari mi smo spremni - rekao je Darko Glažar, zapovjednik Županijskog operativnog centra Primorsko-goranske županije.
Opuštanja nema jer opasnosti stalno prijete. Ključno je onečišćenje sanirati na moru i spriječiti doticaj s obalom.
- U Jadran godišnje uđe preko 70 milijuna tona tereta koji se deklarira kao opasan, da se u hrvatskim se lukama prosječno pretovari oko 23 milijuna tona različitog tereta od čega se gotovo 75 posto odnosi na opasan teret, da se u pomorskom prometu ostvari prijevoz više od 19 milijuna putnika godišnje - rekao je Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva mora.
Uz to i 700 tisuća ticanja brodova plus tri eksploatacijska polja ugljikovodika. Obala Istre, ulazak u riječki zaljev i terminal Omišalj, najopasnije su rute. U slučaju bilo kakve havarije, operativni centar aktivira brojne snage.
Građani mogu biti mirni jer službe, barem tako tvrde, iako se nadaju najboljem, uvijek su spremne za najgore situacije!
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev