>
  3 min. čitanja

U promet pušten prvi električni hidrogliser

U promet pušten prvi električni hidrogliser
Foto: Candela

STOCKHOLM - Švedska tvrtka Candela postala je prvi proizvođač električnih trajekata koji je uveo električni hidrogliserski trajekt u javnu službu. Tako je Candela P-12 Nova sada je postala dio transportnog sustava u Stockholmu, započinjući pilot projekt koji već privlači pozornost diljem svijeta.

Prvu plovidbu s 30 putnika Nova je imala u utorak 29. listopada 2024. godine. Leteći tiho metar iznad površine vode, završila je 9 nautičkih milja dugu rutu od predgrađa Tappström do gradske vijećnice u Stockholmu za nešto više od 30 minuta.

Za putnike prvog električnog hidroglisera na svijetu koji je ušao u promet, uobičajeno jutarnje putovanje na posao gotovo je prepolovljeno.

Smanjenje potrošnje energije za 80 posto!

Nova je prvi Candelin novi model P-12 koji je ušao u službu. Računalno upravljana krila hidroglisera podižu trup iznad vode, smanjujući potrošnju energije za 80% u usporedbi s konvencionalnim plovilima smanjujući trenje vode.

- Konvencionalni brodovi nisu puno evoluirali u 100 godina i među najmanje su energetski učinkovitim načinima prijevoza, a može im konkurirati samo borbeni tenk - kaže izvršni direktor i osnivač Candele Gustav Hasselskog.

Izazov s konvencionalnim brzim plovilima je taj što troše ogromne količine energije pri velikim brzinama, orući kroz vodu. To njihovu elektrifikaciju čini izazovnom, jer je njihov domet ograničen čak i s velikim baterijama.

Otprilike 70 brodova javnog prijevoza u Stockholmu koristi više fosilnih goriva nego svi gradski autobusi i vlakovi zajedno, unatoč tome što predstavljaju samo mali udio u ukupnom broju putnika.

Ipak, mnogi putnici uživaju u putovanju vodom, a Stockholm ima za cilj prebaciti sva plovila na obnovljivu energiju, s ciljem smanjenja emisija CO2.

Candela kaže da je tehnologija hidroglisera P-12 ključna za rješavanje ovih izazova.

Budući da Nova leti iznad vode, umjesto da se gura kroz nju kao konvencionalni trupovi plovila, stvara minimalno trenje. Nova radi na 100% obnovljivu električnu energiju i emitira minimalnu buku čak i pri velikim brzinama, zahvaljujući svojim električnim C-POD motorima bez mehaničkog prijenosa.

Njegova tehnologija hidroglisera znači da Nova nije samo najbrži električni trajekt u funkciji na svijetu, već i najbrži u floti javnog prijevoza u Stockholmu, krstareći brzinom od 25 čvorova - nadmašujući trajekte klase V na dizelski pogon koji su prethodno držali rekord u brzini.

Sa svojom energetskom učinkovitošću, Nova ne zahtijeva specijaliziranu infrastrukturu pristaništa, kaže Candela, umjesto toga puni se običnim brzim punjačem za automobile u gradskoj vijećnici. Veliki domet P-12 omogućuje mu da odgovara rasporedu konvencionalnih dizelskih trajekata, s punjenjem tijekom tipične pauze za ručak.

Foto: Candela

Tehničke specifikacije

  • Duljina: 11,99 metara
  • Širina: 4,5 metara
  • Težina: 10 tona
  • Kapacitet: 30 putnika, sjedećih + 1 posada
  • Pogon naprijed: 2 x Candela C-POD
  • Baterije: 4×63 kWh
  • Punjenje: do 175 kW istosmjerne struje
  • Brzina: 25 čvorova
  • Domet: 40 nautičkih milja pri radnoj brzini od 25 čvorova

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

HIDROGLISER Sjećate li se letećeg broda? | Morski HR
Hidrogliseri su 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća bili vrlo popularni, a bili su u to vrijeme čudo tehnologije.
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.