>
Umirovljeni putnički brod Tijat od listopada je u vlasništvu Šibensko-kninske županije. Privezan za šibensku rivu, skuplja hrđu i čeka obnovu. U brodogradilište će uskoro na prvo ”šminkanje”, a nakon toga slijedi prijava na fondove za otočni razvoj. Županija ima velike planove za njegovu budućnost, a dok jedni projekt pozdravljaju i doniraju novac, drugi smatraju da je Tijat nepotreban trošak.
Miruje Tijat u svojoj luci. Boja opada i “ruzinavi” ožiljci sve više dolaze do izražaja.
- Ružan je, ružan sada i treba ga urediti, šteta je da se ne uredi i da ne opstane, ističe za HRT Gordana Radovčić.
Njegov ”spas” i novu funkciju oni kojima je Tijat u srcu godinama zagovaraju.
- Bitno je da se ne miruje i neće se mirovati, to je sigurno. Hrvatska će i Šibenik dobiti ono što smo mi htjeli – jedan brod, brod-muzej koji će i dalje predstavljati našu brodogradnju i pomorsku tradiciju koju mi imamo - poručio je Saša Jurat, grupa Tijat u srcu.
Razlog je to zbog kojega je od listopada u vlasništvu Županije. Trenutačno odbrojava dane do prvog uređenja i prijeko potrebnog odlaska u brodogradilište.
- Zatražili smo ponude za izvlačenje broda vani, skidanje boje, pregled tako da se može napraviti projektna dokumentacija koja će pratiti pravo stanje na brodu - rekao je Marko Jelić, šibensko-kninski župan.
Nakon čega slijedi dobivanje certifikata i prijava na Fond za otočni razvoj vrijedan gotovo 16 milijuna eura.
- Velik je trošak, a sad hoće li biti dovoljno novca da se popravi, vidjet ćemo - ističe Vjekoslav Šišara.
Oni koji žele, za Tijatovu obnovu izdvajaju novac. Mogućnost donacije kod dijela građana izazvala je negodovanje.
- Jednostavno ne trebaju dati ništa, oni imaju neke svoje prioritete u životu, ali za Tijata itekako ima zainteresiranih, dijaspora skuplja novac za Tijata čak i u Americi - otkriva Saša Jurat.
Od donacija građana zasad je prikupljeno nekoliko tisuća eura, a nakon cjelovite obnove, ističe župan – brod bi trebao isplaćivati sam sebe. Ako ne bude probijanja rokova – šibenskim akvatorijem u punom sjaju mogao bi ponovno zaploviti za dvije godine.
A.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev