>
  2 min. čitanja

Valter Flego u Bruxellesu: "Dok su neke europske luke među najuspješnijima i najrazvijenijima na svijetu, ostale jedva preživljavaju"

Valter Flego u Bruxellesu: "Dok su neke europske luke među najuspješnijima i najrazvijenijima na svijetu, ostale jedva preživljavaju"
Foto: Wikimedia, Sankt-Pauli-Landungsbrücken, Luka Hamburg

Izvješće Odbora za promet naglašava da nova Strategija o lukama mora jasno definirati europsko financiranje luka, smanjiti vanjske utjecaje na održivost i donošenje odluka u europskim lukama, kao i osigurati veću intermodalnost manje razvijenih luka.

- Jaz u razvijenosti europskih luka sve je veći. Dok su neke europske luke među najuspješnijima i najrazvijenijima na svijetu, ostale luke jedva preživljavaju. Kroz svega 3 europske luke - Rotterdam, Antwerpen i Hamburg - prolazi čak 20% europskog tereta - naglasio je zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego u Bruxellesu prilikom predstavljanja izvješća kojim traži donošenje nove Europske strategije o lukama.

Naime, jedna je to od posljednjih inicijativa Odbora za promet Europskog parlamenta do kraja ovog saziva, a upravo se kao jedna od prvih aktivnosti nove Europske komisije sljedeće godine očekuje nova Europska strategija o lukama, prenosi IstraIN.

Iako su europske luke ključni pokretači gospodarstva, Strategija o lukama dugi je niz godina ostajala po strani i zanemarena, no s obzirom da će Hrvatska nakon usvajanja TEN-T mreže predstavljati ulazna vrata na europske koridore za čak tri hrvatske luke, želim da rad na tome bude moj zadnji doprinos infrastrukturnim temama u ovom mandatu, istaknuo je Flego.

Izvješće Odbora za promet naglašava da nova Strategija o lukama mora jasno definirati europsko financiranje luka, smanjiti vanjske utjecaje na održivost i donošenje odluka u europskim lukama, kao i osigurati veću intermodalnost manje razvijenih luka.

Sadašnjih 4% cjelokupnih sredstava iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) za luke je premalo i zato sam zatražio povećanje tih sredstava.

Hrvatska pozicioniranjem na transeuropskoj prometnoj mreži ima generacijsku šansu za rast i razvoj naših luka! Imajući u vidu moj istarski poluotok, ali i cijelu hrvatsku obalu, jer ipak smo zemlja 1000 otoka, zatražio sam dodatna proračunska sredstva iz CEF-a.

Time bismo potaknuli veća ulaganja u prometnu i digitalnu tehnologiju, zelenu tranziciju, posebno za manje luke i marine koje se nalaze na poluotocima, otocima i udaljenim regijama, kojima luke život znače, pojasnio je Flego.

Tijekom rasprave na Odboru na promet, posebno je naglašeno da će morske luke u Europi sljedeće desetljeće doživjeti najveću ekološku tranziciju te će morati ispuniti dodatne ekološke zahtjeve za „dozvolu za rad“ i „dozvolu za rast“.

Flego smatra kako će to biti najveći udarac opstanku malih luka.

- Zatražio sam od Komisije, opet imajući u vidu potrebe manjih luka i zemalja poput Hrvatske, da u sklopu nove EU strategije predstavi i Atlas europskih luka, svojevrsni dodatak odnosno annex kojim će mapirati lučke gradove, njihovu povijest, praksu i tradiciju i pomoći nam da bolje razumijemo potrebe luka, posebno malih luka, kao i izazove s kojima se suočavaju i važnost koju imaju za zemlje, regije i lokalne zajednice - zaključio je Flego.

Atlas europskih luka dat će nam uvid u to na koji način oblikovati budući europski proračun, kako ga prilagoditi potrebama na terenu, ali i kako očuvati način života i našu hrvatsku tradiciju.

Želim da krojimo buduće europske zakone u skladu s potrebama i specifičnostima hrvatskih luka i manjih marina i da mi budemo predvodnici buduće lučke politike, jer u posljednjih smo deset godina pokazali kako i male zemlje, u politikama od strateškog značaja, imaju značajnu ulogu, zaključio je Flego.

U tijeku su pregovori izvjestitelja svih političkih grupacija oko Izvješća, njegovo se usvajanje u Odboru za promet očekuje do kraja godine, a izglasavanje na plenarnoj sjednici u Strasbourgu u veljači 2024. godine, piše IstraIN.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.