>
ZADAR - Nakon pritiska javnosti zbog sramotnih javnih istupa pojedinaca koji su bili s delagacijom zadarskog gradonačelnika Branka Dukića i sad već zbog ove afere bivšeg direktora turističke zajednice Maria Paleke u New Yorku na "predstavljanju Zadra", konačno su objavljeni i detalji troškova ovog izleta.
Bivšem direktoru Turističke zajednice Zadra brojni mediji, ali i građani uputili su zahtjev za pristup informacijama o trošku 12 odabranih Zadrana na teret turističkih obveznika, pa je konačno Mario Paleka, uputio javno priopćenje kojeg prenosimo u cijelosti:
"Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je moja ostavka te sam razriješen dužnosti direktora. Pitanja vezana uz moj radnopravni odnos rješavat će se sukladno općim propisima o radu.
Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti.
Turizam i gospodarstvo Letovi preko oceana United Airlines sljedećeg ljeta planira veće zrakoplove iz New Yorka do Dubrovnika Pročitaj više
Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji.
Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći.
Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje "Naturally Yours - taste, feel, Love"u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).
U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman - uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova.
Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu i ne sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.
S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.
Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja.
Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.
Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini.
Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.
Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima, koji odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na otvorenom", izvijestio je Paleka.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev