>
TROGIR – Češko-slovački investicijski holding EMMA Capital u petak je preuzeo Marinu Trogir. Danko Končar, predsjednik Uprave Brodotrogira, u čijem sastavu je poslovala Marina Trogir, potvrdio je tu informaciju za Jutarnji list i rekao da je potpisao ugovor o prodaji marine, a transakcija bi, tvrdi on, trebala biti dovršena do kraja ove godine.
EMMA Capital Grupa očito je krenula u agresivno širenje na hrvatskom tržištu. Naime, prije nekoliko mjeseci preuzeli su Marinu Nautica u Novigradu, tako da sada imaju dvije marine, a prema nekim informacijama, oni imaju ambiciju preuzeti još nekoliko marina u Hrvatskoj.
Usred ljeta, prije otprilike dva mjeseca, EMMA Capital Grupa zaključila je ulaganje u Bazzar, najbrže rastuću tehnološku tvrtku iz Hrvatske koja posluje na tržištu e-trgovine u jugoistočnoj Europi. Aktivni su vlasnici SuperSport kladionice te agencije Minus 5 koja se bavi razvojem softvera za kladionice.
Bili su zainteresirani i za Ledo te ušli u uži krug, no na kraju je bolju ponudu dao Nomad Foods, najveći europski i treći po veličini globalni igrač na tržištu smrznute hrane.
Prodaja Marine Trogir traje već neko vrijeme. Početkom godine dubinsku je analizu Marine Trogir provela tvrtka CVC Capital Partners, odnosno njezin fond CVC Fund VII, koji je prije godinu dana preuzeo tri marine koje su poslovale u sklopu D-Marin grupe, a poslije i Marinu Tribunj. Međutim, prema riječima Danka Končara, pregovori s CVC Capitalom su propali jer nisu uspjeli dogovoriti cijenu. S EMMA Capital Grupom, kako doznajemo, dogovorili su preuzimanje Marine Trogir po valuaciji 11 puta EBITDA (dobit prije oporezivanja, amortizacije i aprecijacije) odnosno oko 30 milijuna eura.
Marina Trogir ima otprilike 250 vezova u moru i na kopnu. Ona može primiti jahte svih veličina.
– Osim vezova, Marina Trogir ima dva travel lifta i još neke sadržaje, tako da prihode ostvaruje i od najma parkinga i od najma objekata. Prihodi od vezova u ukupnom prihodu čine više od polovice – pojašnjava Danko Končar. Naglašava da je vlasništvo svih svojih tvrtki prenio na nasljednike te da sada operativno vodi samo Brodotrogir. Otkrio nam je da se na zapadnom dijelu poluotoka na kojem je smješten Brodotrogir priprema gradnja nove marine s oko 270 vezova.
– Ta se marina nalazi u prostornom planovima Grada Trogira i Splitsko-dalmatinske županije te već ima studiju utjecaja na okoliš. Investicija se procjenjuje na 20 milijuna eura – pojašnjava Končar.
– U ovom trenutku Brodotrogir nema ni dug za plaće ili neisplaćene otpremnine radnicima. Nemaju ih ni Hrvatska brodogradnja ni Brodotrogir Cruise. Ostao je neriješen jedan mali broj radnika u Brodotrogir Hullu, koji je u stečaju. No, na računu te tvrtke značajan je iznos novca koji je namijenjen izvršenju obveza prema radnicima i za to su sada odgovorni stečajni upravitelj i stečajni sudac – kaže Končar. U ovom trenutku u Brodotrogir Hull, napominje, ima dva zaposlena, od kojih je jedan direktor, a drugi radnik koji je na dugotrajnom bolovanju. Novost iz Brodotrogira je i to da je tvrtka HBT pripojena Servisnom centru Trogir te da je Vlada na posljednjoj sjednici dala suglasnost da se koncesija prenese s HBT-a na Servisni centar Trogir.
– SCT je preuzeo obveze HBT-a u iznosu od otprilike 60 milijuna kuna i novcem od prodaje marine dovršit će se potpuna sanacija tvrtki na poluotoku. I ovaj put poručujem da neće doći do gašenja brodogradnje na prostoru Brodotrogira – zaključuje Končar.
Danko Končar je komentirao i situaciju s nedovršenim tankerom za ruskog naručitelja koji se sada dovršava u Brodosplitu.
– Ostaje činjenica da smo mi taj brod mrcvarili četiri i pol godine i da ga nismo završili, a mogao se i morao završiti u roku od šest mjeseci.
To sve govori o nama i zato se trebamo prestrojiti i reorganizirati. To znači da trebamo zadržati one radnike koji znaju i koji hoće raditi. Dvadesetak takvih radnika Hrvatske brodogradnje Trogir prešlo je i radi u Brodotrogir Cruiseu. Na ovom području postoji nedostatak stručnih radnika. Oni koji hoće raditi lako nađu posao – napominje Končar. Prema njegovu mišljenju, hrvatska brodogradnja općenito mora riješiti dva ključna problema.
– Prvo, mora riješiti financiranje, za što je potrebna ciljana pomoć Vlade, a drugi je problem nedostatak radnika, koji se može riješiti samo sustavnim školovanjem za brodograđevna zanimanja. Nažalost, dio radnika s brodograđevnim zanimanjima otišao je u inozemstvo i ima znatno bolju plaću nego u hrvatskim brodogradilištima, a dio ih radi u nekim drugim, srodnim tvrtkama – ističe on.
Jozo Vrdoljak
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev