>
Svi dostupni pokazatelji iskazuju da je kruzing industrija u svijetu ponovo u snažnom uzletu. Nakon dvogodišnjeg pandemijskog zastoja, koji je ovom sektoru izbio milijarde i milijarde eura te nanio ogromne gubitke, gotovo do uništenja, krivulja potražnje za krstarenjima prošle je godine doživjela nagli skok i taj trend, kažu predviđanja, trebao bi se zadržati i u narednim godinama.
Prema posljednjem izvješću CLIA-e (Međunarodnog udruženja u kruzing industriji), već je lani broj putnika na krstarenjima diljem svijeta dosegao 31,7 milijuna što je za 7 posto više nego pretpandemijske, 2019. godine, a najbrže rastući segmenti ove industrije jesu upravo ekspedicijska i istraživačka krstarenja. Nakon uspješne isporuke Scenic Eclipse II u travnju 2023. godine, Scenic grupa i MKM Yachts ugovorili su na riječkim navozima gradnju trupa novog broda koji bi, kad bude završen, trebao predstavljati novi master-piece u specifičnoj niši luksuznih ekspedicijskih krstarenja, piše Novi list.
Detalji oko novog "polarca" zasad se čuvaju od javnosti i konkurencije, a osnaženje potpisanog ugovora očekuje se ubrzo, do početka ljeta, nakon čega se kreće s pripremama i nabavkom materijala za njegovu gradnju.
Vlasnik Scenic grupe Glen Moroney, brodarske kompanije čija flota broji 23 riječna kruzera te četiri morska, koji operiraju pod brendom Emerald i Scenic Eclipse, očekuje da bi proces izgradnje novog »polarca« iz klase Eclipse počeo krajem ove godine.
Novi, bolji, još luksuzniji otprilike je ono s čime se zasad jedino barata kad je u pitanju novi Scenicov brod, pa je Novi list od Moroneyja na početku razgovora htio čuti koliko su njegovu izgradnju inicirali zahtjevi tržišta, a koliko je u pitanju prestiž.
- Kad smo odlučili graditi prvi Eclipse, ulazili smo u nama potpuno novu tržišnu nišu za koju tada nismo imali kupce. Gradnja novog broda sada se nametnula kao potreba uvjetovana potražnjom klijenata za takvom vrstom krstarenja.
Nakon pandemije, mnogi su hoteli i smještajni kapaciteti na kopnu bilježili veći promet dok se tržište krstarenja sporije oporavljalo. Prošle godine, doduše, nismo se vratili tako brzo kao što smo očekivali, međutim, nastavi li se dinamika prodaje aranžmana na Eclipse i Eclipse II kao u zadnja četiri mjeseca, imat ćemo u cijelosti popunjene kapacitete u idućoj godini. Ista je situacija i s našim riječnim i Emerald kruzerima jer sve sadašnje projekcije ukazuju da će buking naredne godine biti najjači ikad.
Naspram 110-metarskih Azzure i Sakare, naših prvih Emerald kruzera, Emerald Kaia će biti nešto veći brod, dugačak 120 metara i moći će ugostiti dvadesetak gostiju više, a brojna poboljšanja, između ostalih, osjetit će se po većem broju restorana, većoj spa i zoni za rekreaciju te drugim pogodnostima i pratećem komforu krstarenja brodom te veličine - kazao je Moroney koji je potvrdio da na tim novogradnjama u Vijetnamu koriste jedan dio hrvatskih usluga i proizvoda.
- Točno, od projektiranja do nadzora gradnje koju obavlja Hrvatski registar brodova. Također, motore smo dobavili preko hrvatske tvrtke, mnogo materijala i opreme ima hrvatski potpis, od liftova na brodu do uređenja interijera.
Sva naša tri brenda, riječni kruzing, Emerald i Scenic imaju slične financijske učinke. Eclipse kao naši najveći brodovi mogli bi biti najbolji, ali pod uvjetom popunjenih kapaciteta tijekom cijele godine. To su toliko skupi brodovi za održavanje da ih kontinuirano morate imati u punom pogonu.
Zbog poznatih problema koji su se u to vrijeme događali u Uljaniku, kasnili smo s prvim Eclipseom, tako da smo s tim brodom operirali svega šest mjeseci prije nego što je nastupilo pandemijsko "zaključavanje". Potom smo krenuli u izgradnju drugog Eclipsea u Rijeci, a da praktički, nismo bili u prilici izgraditi taj naš brend istraživačkih jahti za polarne krajeve, međutim, taj bum bukinga koji smo priželjkivali i ciljali s tom klasom brodova upravo nam se sada događa.
Za stari 3. Maj, nakon isporuke zadnjeg broda, predviđen je planirani stečaj, tvrtka-kći u postupku je postizanja pune poslovne operativnosti, a istovremeno se počelo s procesom njezine prodaje. Brine li to naručitelja?
- Nisam zabrinut. Kad god da se to dogodi i tko god bude novi vlasnik »3. maj Rijeka 1905« morat će preuzeti obveze iz ugovora koji smo upravo potpisali. Bila bi potpuna ludost da tome ne bude tako jer ovaj projekt donosi brodogradilištu posao i kontinuitet u proizvodnom procesu i to prije svih ostalih potencijalnih projekata. Osim toga, Vlada je dala vrlo jasan signal da na ovom lokalitetu želi nastaviti i održati brodograđevnu djelatnost.
Cijeli intervju pročitajte OVDJE.
I.N.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev