>
SPLIT - Već za dvije do tri godine Jadranom bi trebali zaploviti prvi brodovi na električki pogon. Stručnjaci smatraju da se mogu i projektirati i graditi u Hrvatskoj.
Vlada RH i vlasti trebale bi dati maksimalnu potporu razvoju izgradnje trajekata i putničkih brodova na električni pogon, a industrija izgradnje elektrobrodova trebala bi se razvijati brže nego udio električnih automobila u Hrvatskoj, smatra Ozren Bego, izvanredni profesor sa Zavoda za elektroenergetiku splitskog FESB-a.
Ističe da imamo brodogradilišta koja bi mogla graditi takve brodove te da je do sada u razvoju brodova na električni pogon najdalje otišao Jadroplov. Taj je splitski brodar projektirao jedan od najvećih trajekta na Jadranu koji će moći na električni pogon prevoziti tisuću putnika i 400 vozila, prenosi Index.
Ako se uskoro riješi financiranje izgradnje tog trajekta, on bi mogao zaploviti za dvije godine, smatra Bego.
Navodi i kako se Zavod za elektroenergetiku splitskog FESB-a može angažirati u razvoju industrije za proizvodnju brodova na električni pogon te svojim znanjem sudjelovati u projektiranju takvih brodova, a ne da se taj posao radi u inozemstvu. Nije isključeno, kaže, da se budući da je za elektrobrodove potrebna nova tehnologija, u Hrvatskoj pojave i specijalizirane tvrtke za takve brodove.
Jadrolinija je u siječnju objavila natječaj i počela postupak javne nabave za gradnju triju putničkih brodova na električni pogon, procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura, koji bi se sufinancirali iz europskih fondova. Riječ je o tri putnička broda na električni pogon, a namijenjeni su prijevozu putnika i tereta, svaki kapaciteta 389 putnika, s osam članova posade.
Jadroliniji putnički brodovi na električni pogon naručuju se za potrebe plovidbe na državnim brodskim linijama Mali Lošinj - Susak, Šibenik - Vodice i Suđurađ - Dubrovnik.
Hina
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev