>
  2 min. čitanja

Za izgradnju terminala za zeleni amonijak u Omišlju zainteresirane velike europske tvrtke

Za izgradnju terminala za zeleni amonijak u Omišlju zainteresirane velike europske tvrtke
Foto: LNG Hrvatska

OMIŠALJ - Odgovorili su to Hini iz Adria Polymersa, tvrtke u vlasništvu njemačkog Gasfina, koja je tijekom postupka likvidacije kupila zemljište i postrojenja bivše Dina Petrokemije na Krku, te tvrtke GEP Krk, koju su osnovali Gasfin i partneri. 

Projekt tvrtke Green Energy Park (GEP) Krk, koji obuhvaća izgradnju terminala za prihvat zelenog amonijaka u Omišlju, njegovu pretvorbu u vodik te distribuciju amonijaka i vodika na domaće i regionalno tržište, u ranoj je fazi razvoja, no već su zainteresirane velike europske tvrtke, prenosi Radio Rijeka.

Naglašavaju da je projekt u ranoj fazi razvoja, započeti su inicijalni razgovori, tek se radi studija izvodljivosti, a nakon toga slijede idejna rješenja, studija utjecaja na okoliš i dozvole. Riječ je o najmanje godini i pol vremena za razvoj projekta u procesu pribavljanja dokumenata, a u sve žele uključiti i lokalnu zajednicu.

Projekt se temelji na ideji uvoza velikih količina zelenog amonijaka iz zemalja u kojima je proizvodnja zelene energije jako povoljna, kao što su Brazil, Kanada, Maroko, Namibija i Ujedinjeni Arapski Emirati te opskrbi velikih industrijskih potrošača u Sloveniji, Italiji, Austriji i Njemačkoj i Hrvatskoj.

Riječ je o zelenom vodiku, koji se proizvodi iz obnovljivih izvora energije. Dodaje mu se dušik i dobiva se zeleni amonijak, koji se potom lakše transportira te se finalno pretvara u vodik, a kao nusproizvod dobiva se dušik, koji se može koristiti u industriji ili otpustiti u atmosferu.

Na pitanje što bi se točno događalo u Omišlju, kažu da bi u prihvatnu luku dolazio brod s kojega bi se zeleni amonijak iskrcao u spremnike. Amonijak bi se prekrcavao u cisterne ili brodove i transportirao prema kupcima, a dio amonijaka bi se koristio za pretvorbu vodika u postrojenju u Omišlju, odakle bi se vodik također distribuirao kupcima.

U početku se planira uvoz milijun tona amonijaka godišnje, zatim bi količine rasle, a nakon nekoliko godina uvozilo bi se 10 milijuna tona amonijaka na godinu.

Po procjeni IRENA-e (Međunarodna agencija za obnovljive izvore energije), potražnja za amonijakom u svijetu će se utrostručiti do 2050. na 688 milijuna tona godišnje.

Prema informacijama iz GEP-a Krk, izaslanstvo brazilske savezne države Piaui u studenom je obišlo lokaciju nekadašnje Dine Petrokemije, na kojoj bi se realizirao projekt terminala za uvoz i distribuciju zelenog amonijaka i uspostavio opskrbni lanac.

Iz GEP-a navode kako već postoji šest sličnih projekata u Europskoj uniji - četiri u Rotterdamu, a po jedan u Hamburgu i Antwerpenu, koji su već u zreloj fazi realizacije. U Zapadnoj Europi se, kažu, aktivno radi na izgradnji prihvatnih terminala za zeleni amonijak, a prvi je u planu u Roterdamu 2026.

GEP Krk želi otvoriti južni koridor na Mediteranu i na tom području biti prvi pa smatraju da je za to logična i idealna lokacija energetskog čvorišta, na kojoj su već postojeći LNG terminal i naftni terminal Janafa.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.