>
Nakon dvije pandemijske godine u minusu, kružna putovanja Jadranom vratila su se na tržište u punom sjaju, a najave za ovu godinu bolje su nego ikada prije. Iako se često napominje da imamo malo koristi od kruzera i kako su to gosti koji stvaraju najveće gužve, a najmanje troše - oni koji svakodnevno prate broj uplovljavanja i zbrajaju novac od prihoda, tvrde da i nije baš tako.
U zadarskoj Gaženici tvrde da nisu jeftini. Cijene su kao u Grčkoj i Italiji, izuzev Venecije koja je svijet za sebe.
- U Veneciji je naravno super skupo i tu se naplaćuje 15-20 eura po putniku, kod nas je nekih 7 ili 8. Imate luke koje su manje atraktivne, to su lijepi gradovi, ali su manje poznati od Venecije i Ravenne, tu su pristojbe na razinama Hrvatske - kaže Đoni Štambuk, pomoćnik ravnatelja iz Lučke uprave Zadar.
Nakon pandemije u Splitu kažu da još nije vrijeme za poskupljenja. Zato je Gradsko vijeće i ostalo pri postojećim cijenama.
- Taksa sada nedavno izglasana je negdje oko 5.300 eura za kruzer veličine Fantazije s 3 tisuće putnika, to su samo takse, a nama ide još otprilike isto - kaže Vicko Vrgoč, rukovoditelj Operativnog centra Lučke uprave Split.
Kad uplovi kruzer živne cijeli Split pa i srednja Dalmacija, sve do Nacionalnog parka Krka ili imotskih jezera, dodaju u Lučkoj upravi.
Ugostitelji u gradu istina najmanje zarade, ali tu su vodiči, prijevoznici, kulturni djelatnici, organizatori izleta, suvenirnice, obiteljska gospodarstva.
- Evo jedan primjer je da u danu velikog kruzera 70 posto ljudi u tom danu bude na tvrđavi Klis - kaže Vrgoč.
Iako bi uvijek moglo biti i bolje, skuplje i u Dubrovniku gdje je lani uplovilo više od 400 kruzera i gdje je već uspostavljena kontrola kretanja putnika po gradu. oprezno govore o višim cijenama. Hoće li poskupjeti u ovoj godini?
- Nećemo. Što se tiče kruzerskih taksi, mi smo to partnerski najavili tvrtkama da se mogu pripremiti na trošak, a jednako nastavljamo i u ovoj godini - ističe gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.
Pola milijuna gostiju s kružnih putovanja uplovit će ove godine u Dubrovnik. Moglo bi se bogatim tvrtkama uzimati i više novca, ali to su dugoročne i strateške odluke.
Nije vrijeme za veće korekcije cijena jer su koristi od uplovljavanja višestruke - kazuje Ftanković za HTV.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev