>
ZADAR - Do 1. ožujka otvoren je javni poziv iskazivanja interesa za koncesiju na nasut dio teretnog dijela lučkog područja od 5.8 hektara kojeg Lučka uprava Zadar vodi kao višenamjenski terminal.
U travnju 2020. godine, tadašnji ravnatelj LUZ-a, Robert Škifić pohvalio se sa završenim radovi vrijednima više od 19 milijuna eura s PDV-om. Oni su počeli u rujnu 2018. godine, a izveo ih je Pomgrad inženjering i njemački Strabag AG, prenosi 057info.
Taj zahvat financiran je ostatkom kreditne linije KfW njemačke razvojne banke, dok je PDV-a u iznosu od 4 milijuna eura pokrilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Škifić je prije skoro četiri godine najavljivao procjenu vrijednost između 20 i 25 milijuna eura. No, moguće je i više, ovisno o namjeni terminala i lučkoj opremi, rekao je tada ravnatelj LUZ-a.
Aktualni ravantelj Željko Knežević objavio je taj tada najavljen Poziv. On je i na engleskom jeziku jer je Gaženica proglašena lukom od osobitog međunarodnog gospodarskog interesa za RH.
Taj javni poziv prethodit će samom natječaju kada bi se trebalo znati na koliko se godina daje koncesija i po kojoj naknadi. U javnom iskazivanju interesa tek je naglašeno kako će koncesionar ubirati lučku pristojbu, a Lučkoj upravi će plaćati promjenjiv i stalni dio koncesijske naknade.
Potencijalni koncesionar će sam snositi troškove izgradnju, upravljanje, vođenje i održavanje dijela teretne luke Gaženica. Radi se o vezu 7 i 8 koji je prema postojećem idejno rješenju iz 2006. godine namijenjen za RO- RO i kontejnerski promet.
Onda se u LUZ-u odustalo od kontejnerskog jer su shvatili da nema željeznice sve dok ih nije iznenadio ministar Oleg Butković najavljujući rekonstrukciju željeznice i izmještanje pruge iz Bibinja s terminalom baš u Gaženici jer EU daje novac.
U javnom pozivu ponuđene su dvije varijante - jedna prema kojoj će se graditi na osnovu postojećeg projekta i ishoditi čak 11 građevinskih dozvola za sve faze.
To uključuje i prvu fazu Masterplana teretne luke koju je lani počela raditi Rijekaprojekt. U njegovom konačnom donošenju sudjelovat će i Luka d.d. koja ima prvenstvenu koncesiju na teretnu luku s ukupno osam vezova.
Koncesionar ne bi imao obavezu izrade studije utjecaja na okoliš jer postoji ona iz 2011. godine, davno prije nego je Gaženica doživjela svoju transformaciju.
Druga varijanta je da sam koncesionar projektira u skladu s uvjetima UPU-a kojeg je izradio D&Z. Uvjet je tek osiguranje prostora za rad državnih službi koje su smještene u susjednom putničkom terminalu.
Izgradnjom novih površina i obalne konstrukcije spojilo se područje nove putničke i stare teretne luke u Gaženici, navodi se u javnom pozivu. Kao i podatak da Lučka uprava Zadar prosječno zadnjih godina bilježi godišnji promet od cca. 2,5 milijuna putnika i 570 tisuća vozila te više od 542.000 tona prometa tereta, piše 057info.
Vez 1 je obala za tekuće terete dužine 60 metara, za vez broda do 190 metara dužine i dubine od 9,5 metara do 12 metara. Vez 2 je obala za opskrbu naftnih platformi, dužine 180 metara i dubine od 4,8 do 7,1 metra. Vez 3 je obala za rasute terete dužine 140 metara, a dubine 12 metara.
Vez 4 je obala dužine 135 metara i dubine od 7 do 11,4 metra za prihvat brodova koji prevoze generalni teret te za prihvat tzv. „frigo" brodova. Osim navedenog, ovaj Gat je predviđen i za prihvat ribarskih brodova.
Vez 5 je obala za pretovar općeg tereta dužine 170 metara i dubine od 7 do 8,7 metara.
Vez 6 je obala je za pretovar generalnog tereta s RO-RO rampom dužine 150 metara, a dubine od 8,7 do 10,2 metra.
Vez 7 je obala za pretovar generalnog tereta dužine 291 metara, a dubine do 10 metara (manji dio potrebno produbiti na dubinu od 10m - navedeno je u obvezi davatelja koncesije)
Vez 8 je obala za pretovar generalnog tereta dužine 322 metra i dubine od 13 do 15 metara.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev