>
RIJEKA – Sve što su stanovnici Ilovika tražili da se promjeni u projektu Mrtvaška to je i učinjeno. No radovi i dalje stoje jer su Ilovčani automobilima blokirali pristup gradilištu, poručila je na jučerašnjoj konferenciji za novinare zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić.
Tvrdi da su predstavnik MO Ilovik Ladislav Radoslović te dvoje županijskih vijećnika, Vjekoslav Rubeša (AM) i Iva Rinčić (NL Ive Rinčić) na prošlotjednoj konferenciji za novinare iznijeli niz neistina vezanih uz spomenuti projekt.
– Gospođa Rinčić bila je pozvana na sastanak u Lošinju gdje su od strane predstavnika izvođača radova i nadzora prezentirani svi koraci u realizaciji projekta, ali se zahvalila na pozivu dok su predstavnici mještana Ilovika odbili doći. Pružena im je prilika da od struke, ako već ne vjeruju politici i ŽLU, doznaju sve što ih zanima. Njihov nedolazak samo je potvrda sumnji da im je isključivi cilj zaustaviti ovaj strateški važan lučki infrastrukturni zahvat na otoku Lošinju što bi značilo da država mora vratiti 80 milijuna kuna već ugovorenog europskog novca – istaknula je Medarić.
Izrađena je, kaže, analiza snižavanja rive, dokument vrijedan 20 tisuća kuna koji jasno definira načine na koje će se snižavanje izvesti na visinu od 1,2 metra. Naručene su također izmjene i dopune izvedbenog projekta koji će biti gotov 30 dana od stupanja izvođača radova u posjed gradilišta, cijena iznosi 170 tisuća kuna, a sukladno tome podnesen je i zahtjev za izmjenu građevinske dozvole.
Ističe da će izvođači, kada konačno stupe na teren, prvo krenuti s izgradnjom pomoćnog mula veličine 8 x 7 metara na samom početku gradilišta, a za vrijeme tih radova, koji će po procjeni izvođača trajati između 25 do 30 dana, mještani Ilovika moći će koristiti stari austro-ugarski mul. Nakon dovršetka gradnje pomoćnog mula, radovi će se prebaciti na drugu stranu gradilišta, a mještani Ilovika će tijekom izvođenja svih radova imati stalnu vezu i pristup Mrtvaškoj, napominju u PGŽ-u.
Resorna pročelnica Nada Milošević naglasila je kako je otok Ilovik povezan s tri državne linije dok Grad Mali Lošinj mjesečno izdvaja više od 20 tisuća kuna za prijevoz učenika srednje škole i hitnih slučajeva u morskom dijelu te za cestovni prijevoz do centra grada.
– Državna linija 311 je izmještena dok traju radovi jer ne može pristajati na gradilište i već nekoliko mjeseci vozi u centar Malog Lošinja. Prema podacima Agencije za obalni linijski prijevoz, sklopljen je novi ugovor s brodarom 1. ožujka za daljnjih šest mjeseci i to na iznos od 1,5 milijuna kuna. Podaci o prijevozu putnika dokazuju da se povlašteni korisnici uredno koriste ovom linijom – rekla je Milošević.
U županiji naglašavaju da je trenutna građevinska dozvola legalna, da je prošla upravni postupak resornog Ministarstva i da se po njoj može započeti gradnja. Kažu i da je podnesen zahtjev za izmjenom građevinske dozvole te da do gradnje rive prema projektu neće doći još godinu i pol dana.
– Kada gospodin Radoslović kaže da je trenutno stanje na terenu takvo da radova nema, prešućuje da ih nema jer su mještani Ilovika svojim parkiranim vozilima fizički onemogućili dolazak građevinske operative. Da bi radovi krenuli, vozila se moraju ukloniti. Otočani teže za boljim vezama i pristaništima, jedino je ovdje slučaj, vjerojatno jedinstven u RH, da otočani ne žele takav projekt. Mi se zapravo pitamo, kada bude gotov projekt, što će mještani Ilovika izgubiti? Cijelo vrijeme trajanja radova imat će vezu s kopnom, a nakon toga uređenu novu luku i vlastitu uređenu lučicu od 20 metara gdje će moći pristajati sa svojim plovilima – kazala je zamjenica župana Marina Medarić naglasivši kako je ŽLU u nekoliko navrata pismenim putem zatražila uklanjanje vozila s terena, no da su vlasnici to ignorirali.
Kaže da sva saznanja o navodnoj istrazi OLAF-a stižu iz jednog izvora, odnosno od Radoslovića te da PGŽ-u jedino preostaje posegnuti za svim raspoloživim pravnim metodama jer u konačnici netko će morati pravno odgovarati za onemogućavanje ovog projekta.
J.K.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev