>
Radi se o "gucu" dužine 5,50 m, širine 1,70 m i visine 0,95 m koji je pripadao barba Šimi Soriću, a izgrađen je davne 1959. godine.
Tradicija barkajola u sebi ima nešto neopisivo romantično i ostavlja snažne utiske koji ne blijede. Bez obzira jeste li turisti, ili ste s barkama i barkajolima odrasli kao što je to slučaj u Zadru ili Preku.
Zadarska je linija lokalcima poznata kao ona između Poluotoka i Đige, dok su na Ugljanu barkajoli "premošćivali" kristalno čist, 70 m širok kanal između Preka i Školjića. I upravo je ovo bila standardna ruta pokojnog barkajola Šime Sorića čija je jednako legendarna brodica sada u jako lošem stanju, javlja portal Naši školji.
Dobre su vijesti ipak na vidiku. Tako su TZO Preko i Općina Preko potkraj prošle godine kupile spomenutu brodicu i krenule je obnavljati kako bi uz mlade ruke nekih novih barkajola ponovno mogla zaploviti na staroj ruti već 2025. godine.
- U našem slučaju, predivan kanal između Školjića i Preka s vizurama otočića i Preka te kristalno more koje vidimo oko sebe zasigurno je područje koje turisti i posjetitelji najviše fotografiraju i po tome pamte destinaciju u kojoj su bili. Drago nam je da smo nakon barba Šime uspjeli organizirati da ta linija i dalje živi te nabaviti i održavati kaić koji trenutačno plovi. Cilj nam je sačuvati ovu liniju na korist lokalnom stanovništvu i turizmu te kao svojevrstan brend i doživljaj koji dugo pamte svi koji su barem jednom plovili na toj kratkoj liniji - pojasnio je direktor TZO Preko, Ivan Košta.
Osim u Hrvatskoj najpoznatijih zadarskih barkajola, po prijevozu lokalnog stanovništva i turista malim drvenim barkama mogu se pohvaliti Rab, Ika, Crikvenica i Opatija, koja je svojim barkajolima u Portiću ispod Umjetničkog paviljona Juraj Šporer podigla i spomenik.
J.T.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev