>
  3 min. čitanja

Započeo dvotjedni upis novih dionica Atlantske plovidbe

Započeo dvotjedni upis novih dionica Atlantske plovidbe
Foto: Atlantska plovidba

U Atlantskoj plovidbi započelo je protekli tjedan dvotjedno razdoblje upisa novih dionica, koje će se zaključiti 11. listopada. Kako je najavljeno i znatno prije objave Javnog poziva za sudjelovanje u povećanju temeljnog kapitala, tom dokapitalizacijom planira ga se povećati sa sadašnjih 55,5 milijuna eura za najmanje 13,9 odnosno za najviše 27,8 milijuna.

Postupak, naime, predviđa izdanje najmanje 348.875, a najviše 697.750 novih dionica.

Raspon cijene novih dionica utvrđen je od 53,50 do 60 eura. Budući da je postojeći temeljni kapital podijeljen na nešto manje od 1,4 milijuna dionica, što po dionici iznosi 40 eura, iznos svježeg kapitala koji će se dokapitalizacijom sliti u kompaniju je najmanje 18,7 milijuna eura (kombinacija najniže cijene i upisa najmanjeg broja dionica iz utvrđenog raspona), javlja Poslovni.

Jesu li istinite glasine da Zadarska Tankerska plovidba preuzima Atlantsku plovidbu?
Upravo kad su hrvatski regulatori odobrili prospekt dubrovačkog brodara za izdavanje novih dionica, proširila se Dubrovnikom ovih dana i vijest da Zadarska Tankerska plovidba preuzima Atlantsku plovidbu. Tankerska plovidba, premda najpoznatija po tankerima, u svojoj floti još uvijek raspolaže s nek…

Hipotetski, tj. u slučaju maksimalno predviđenog broja novih dionica i najviše cijene iz zadanog raspona, dokapitalizacija bi kompaniji donijela uplate vrijedne gotovo 42 milijuna eura.

Pravo sudjelovanja u upisu novih dionica utvrđeno je za postojeće dioničare (pri čemu je za taj status referentno stanje knjige dionica 28. srpnja). Uvjeti ponude, uz ostalo, predviđaju da zainteresirani dioničari prilikom iskazivanja interesa navedu broj dionica koje želi upisati, kao i cijenu za dionicu (unutar zadanog raspona). Broj novih dionica koje se upisuju bit će podijeljen u dva dijela; u prvom će svaki dioničar ostvariti pravo na upis jedne nove za svake dvije postojeće.

Ako u tom koraku korištenjem dioničarske alokacije ne budu upisane i raspoređene sve nove dionice, provest će se drugi dio raspoređivanja. Pritom će oni koji žele u njemu sudjelovati navesti željeni broj dionica, a kod tog raspoređivanja će imati pravo upisati količinu koja odgovara udjelu njegovih dodatnih dionica u ukupnom broju dodatno upisanih.

Prema Javnom pozivu, točna cijena odredit će se ovisno o pristiglim upisnicama, kao “ona po kojoj društvo može prikupiti ukupno najvišu svotu kapitala”. Izvršni direktori i Upravni odbor društva utvrdit će uspješnost javne ponude, točan iznos povećanja temeljnog kapitala i točan broj novih dionica te najkasnije treći radni dan od isteka razdoblja uplate Novih dionica objaviti rezultate ponude.

Budući da je uplata novih dionica za kvalificirane ulagatelje predviđena u roku od dva radna dana od primitka obavijesti o dodjeli novih dionica, spomenuta objava očekuje se 17. listopada

Najveći domaći brodar za prijevoz rasutih tereta ima prilično usitnjenu vlasničku strukturu s tisućama malih dioničara. Zasad je sigurno tek da u dokapitalizaciji neće sudjelovati drugi po veličini dioničar, državni CERP sa 7,4 posto dionica u vlasništvu. Pojedinačno najviše dionica ima Igor Bilbija koji prema SKDD-u drži 12,8 posto, a među tri najveća je i Oleg Uskoković sa 4,15 posto dionica.

Ako je suditi prema posljednjim skupštinama društva, glasački je odnos snaga trenutno relativno tijesan. U tom smislu dokapitalizacija će rezultirati i određenim jačanjem kontrolne prevlasti, vjerojatno u korist bloka dioničara koji i sad ima upravljačku prevagu.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.