>
  5 min. čitanja

ZAŠTO OVI BRODOVI NISU NA OTOCIMA? Policija nije progonila krivolovce “jer su bili daleko”!

ZAŠTO OVI BRODOVI NISU NA OTOCIMA? Policija nije progonila krivolovce “jer su bili daleko”!
Foto: Arhiv / Morski HR

Bi li hrvatske vlasti ikad proglasile gospodarski pojas u Jadranu, da to nisu učinili Talijani, pitanje je na koje odgovor može dati i činjenica da je o postupku “prijateljske Italije” (kako joj vole tepati) Plenkovićeva administracija saznala tako što su ih o tome mailom obavijestili novinari našeg portala. Bi li hrvatske vlasti išta učinile po pitanju zaštite Jadrana da nije pisanja medija, također je pitanje na koje može svatko ponaosob namirisati odgovor. No, zašto ništa ne čine ako već imaju novu opremu i mogućnosti, kad su u pitanju drski talijanski krivolovci, to je već pitanje za milijun dolara, na koje tek treba izvući išta racionalno.

Policija o talijanskim krivolovcima: “Nisu nam se odazivali, obavijestili smo nadležna ministarstva”

Nakon što su u utorak dva talijanska ribarska broda u više navrata rovarili po hrvatskim teritorijalnim vodama, poslali smo službeni upit Policijskoj upravi Dubrovačko-neretvanskoj, čija je pomorska nadležnost područje teritorijalnog mora južno od Mljeta, Lastova i Palagruže;

Je li bilo mjera i radnji od strani hrvatske pomorske policije u nadzoru vanjskih granica?

Foto: Arhiv / Morski HR

Odgovor prenosimo u cijelosi:

– U svezi Vašeg upita o poduzimanju mjera i radnji prema talijanskim ribaricama LEONE i GIOVANNI koje su jučer u jutarnjim satima ulazile u teritorijalno more RH južno od Palagruže, odnosno otoka Lastova, obavješćujemo Vas kako je njihova plovidba nadzirana putem Podsustava za nadzor državne granice na moru u Nacionalnom pomorskom centru za prikupljanje podataka te postajama pomorske policije Split i Dubrovnik.

Obzirom na udaljenost službenih plovila u trenucima povreda državne granice te kratkoću boravka navedenih ribarica u teritorijalnom moru, nije bilo konkretnog postupanja na mjestu događaja već su u koordinaciji sa VTS službom ribarice pozivane putem obalnih radio postaja Split i Dubrovnik te upozoravane na povredu državne granice. Ribarice se nisu odazivale, ali su napustile teritorijalno more Republike Hrvatske.

O svim povredama državne granice promptno se izvješćuju nadležna ministarstva u cilju njihovog daljnjeg postupanja – odgovorili su nam iz Dubrovačke policijske uprave.

Foto: Arhiv / Morski HR

“Imamo opremu, ali što radimo s njom, hvatamo penzionere kako love špare po lukama?”

Prije svega, da razjasnimo stvari; policiji i obalnoj straži treba skinuti kapu. Sve naše službe na terenu daju sve od sebe i rade najbolje što mogu da zaštite Jadran. Više puta su zaustavljali, proganjali i privodili drske lopove s one strane Jadrana koje bi sud, kažnjavao opet u skladu s ovlastima koje imaju “odozgo”. Sad bi se netko realno zapitao – pa gdje je onda problem?

Evo nekih odgovora:

  1. Problem je u tome što talijanskim lovokradicama nije problem platiti nekoliko desetaka tisuća kuna kazne, što im dođe kao manji postotak troška goriva, pa onda to vjerojatno i unaprijed uvrste u moguće troškove poslovanja. Zbog svega ovog će kriminalne radnje ponavljati opet i opet.
  2. Problem je što im se pritom ne oduzimaju vrijedna oprema i plovila, i što ne gule zatvorske kazne.
  3. Problem je u tome i što brzi brodovi koje smo napokon kupili i za koje se iz nekoliko ministarstava (mora, unutarnjih poslova, obrane, poljoprivrede, financija…) najavljivalo kako će štititi Jadran, a gdje oni stoje? Tamo gdje su, onako prelijepi, izloženi pogledima, umjesto tamo gdje će služiti svrsi, na vanjskim otocima.
Foto: Arhiv / Morski HR

Ljuti su zbog ovoga i ljudi u sustavu, koji se trude raditi svoj posao, ali im hijerarhijska sprega ne dozvoljava javne istupe. Sve više pucaju po šavovima što do naše redakcije dolazi gotovo svakovnevno, pa nažalost ne možemo iznositi imena, no izdvojit ćemo komunikaciju s jednim djelatnikom s terena koji se ne može načuditi izboru luka u kojima držimo ove strojeve:

– Obalna straža ima dva ovakva, Modrulj 1 i Modrulj 2. jedan je na vezu u Puli a drugi na vezu u splitskoj Lori. Ribarska inspekcija ima ovakav isti, Gof, koji je na vezu u Pločama. Carina ima Igluna, Ministarstvo pomorstva istoga, eno ga u Puli u vojarni na vezu.  Pravo je pitanje šta rade tamo? Hvataju penzionere koji love špare po lukama? – pita se službenik, čiji su podaci poznati redakciji.

Foto: Arhiv / Morski HR

Da su gornji brodovi umjesto šminkerski, raspoređeni strateški na Komižu ili Lastovo primjerice, ove nove super-brze i gotovo nepotopive zvijeri, o kojima smo već pisali, do krivolovaca bi stigle za 15-20 minuta! Ovako, ostaje nam da se sramotimo time što notorne lopove od kojih su neki, poput posade talijanskog ribarskog broda iz Barija Leone 5BA911 i recidivisti, tek moljakamo preko obalne radio postaje da napuste naše teritorijalno more.

Foto: Arhiv / Morski HR

Možda bi napokon lupači pečata iz Zagreba trebali poslušati ono što im govore ljudi s terena i razmišljati više morski ili barem od iskusnijih i pametnijih od sebe naučiti da se Jadran doista ne štiti iz ureda uredbama ili riječima. Gospodo, možda bi umjesto još ljudi po administrativnim uredima na kopnu, trebali zaposliti više posada na ovakvim brodovima. Više ljudi na terenu s poštenim plaćama za odgovoran posao kojeg odrađuju, donijelo bi rezultate brže nego otvorite igricu “pasijans” na uredskom računalu.

Da sve ovo nije istinito, bilo bi doista tužno. Ovako je samo… sramotno tužnije…

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Talijanski ribari koji su već kažnjeni, upravo OPET rovare – Trenutno dva talijanska broda u našim vodama!
Morska munja ili OLIMP M-46 – Nepotopivo plovilo Carinske uprave i Ribarske inspekcije
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.