>
  2 min. čitanja

Zaustavljena gradnja bunkera za ukapljeni plin u zadarskoj Gaženici, a odustaje se i od kontejnerskog terminala?

Zaustavljena gradnja bunkera za ukapljeni plin u zadarskoj Gaženici, a odustaje se i od kontejnerskog terminala?
Foto: Lučka uprava Zadar

ZADAR - Da će se u Gaženici graditi pretovarna stanica (bunker) za ukapljeni plin i da je LNG već napravio studiju, lani je bila vijest koja je odjeknula u zadarskoj javnosti. Osobito zato što nitko o tome nije imao pojma. Ponajmanje u Lučkoj upravi Zadar koja gospodari tim područjem.

Prije nekog vremena objavljeno je kako LNG, sa sjedištem na Krku, zaustavio pripremu postupka procjene utjecaja na okoliš za terminal unutar lučkog područja za kojeg prvenstvenu koncesiju ima Luka d.d..

Ispada da LNG i Luka o tim poslovnim namjerama i planovima nisu obavijestili Lučku upravu Zadar (LUZ). Stoga je ravnatelj LUZ-a Željko Knežević tražio očitovanje obiju strana.

Plan je,  među ostalim, obustavljen zbog toga što se na gatu 1 odvijaju operacije s tekućim gorivom koje provodi tvrtka Delta terminali. To je firma u vlasništvu obitelji generala Čermaka. Oni su zadržali skladište i ostalu infrastrukturu koja je nekad pripadala Tankerkomercu i razvili posao opskrbe natnim derivatima kao nositelji najvećeg prometa u teretnoj luci Gaženice.

Stoga su iz LNG-a najavili da traže novu mikro lokaciju unutar Gaženice. Priča se nastavlja u traženju lokacije bliže obali, ali još ništa nije definirano, kazao nam je Knežević.

Od ravnatelja LUZ-a 057.info doznaje kako se planira jedan višenamjenski terminal. A gdje? Tamo gdje je odavno nasuta i produžena obala s ugrađenom rampom za kontejnerski terminal koji naravno da ne može funkcionirati bez željeznice. Umjesto natječaja za koncesiju koji se najavljuje proteklih par godina, ravnatelj Knežević bi možda mogao u svom mandatu provesti potragu za koncesionarom na RO-RO terminal.

To je promet robe na kotačima koji bi brodovima stizao u Gaženicu kao i četverotračnom brzom cesta zvana Kalmetina s kojom bi ti kamioni dovozili i odvozili robu.

O tom i takvom prometu je svojedobno govorio tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta da bi se Gaženica prometnula u putničku luku za lokalni i kruzerski brodski promet. Naknadno se napravila i ribarska luka. Teretni dio luke tek treba razvijati. Do sada se samo mijenja vrsta robe koja s njom prolazi: od soje i banana preko drva do naftnih derivata i vjetro turbina i metalnog otpada koji preko Gaženice ide na reciklažu.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

LNG terminal u zadarskoj Gaženici gotova stvar: Studija stiže na javnu raspravu
Uprava za procjenu utjecaja na okoliš i održivo gospodarenje otpadom Ministarstva gospodarstva dala je cjelovitu informaciju o izgradnji mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom i stlačenim prirodnim plinom u Luci Gaženica. Najava LNG Hrvatska d.o.o. u svibnju prošle godine da planira izgradnj…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.