>
U zaključku stoji kako je na temelju provedenog testiranja utvrđeno da hidraulički sustav dizanja/spuštanja hidrauličke rampe nije predviđen za postavljanje rampe u neosiguranom položaju osim donjeg kad je rampa oslonjena na rivu i gornjeg kad treba biti mehanički osigurana, prenosi Index.
Navodi se kako posada s ovim nije bila upoznata, kao ni s elementima hidrauličnog sustava pramčane rampe, odnosno načinima kočenja. Dodaje se kako upoznavanje posade oko navedenog nije provedeno na odgovarajući način, što potvrđuje kako članovi posade nisu smatrali neophodnim osigurati rampu u gornjem položaju prije obavljanja radova ispred neosigurane rampe.
Navodi se kako je, neovisno o navedenom, upravna istraga utvrdila da Jadrolinija nije uspostavila ISM sustav (International Safety Management System je sustav upravljanja sigurnošću koji se primjenjuje na brodove) sukladno zahtjevima Pravila za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova, kao i Uredbe (EZ) o provedbi Međunarodnog kodeksa upravljanja sigurnošću, a što se odnosi na uspostavu sustava upoznavanja svih članova posade sa sustavima na brodu Lastovo.
Dodaje se kako predsjednik Uprave David Sopta nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću, odnosno počinio je prekršaj iz članka 48., stavak 2. Pomorskog zakonika. Prema tom članku, propisano je da vlasnik i/ili kompanija moraju uspostaviti i održavati dokumentirani sustav upravljanja sigurnošću i sustav sigurnosne zaštite.
Što se tiče nižeg rukovodstva u provedbi ISM sustava, spominje se da se njihova odgovornost može razmatrati segmentno, ali da njihove greške predsjednika Uprave ne oslobađaju od odgovornosti.
U izvješću stoji i da Hrvatski registar brodova ne obavlja preglede broda sukladno zahtjevima Pravilima za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova, odnosno Pravilima za statutarnu certifikaciju putničkih brodova u nacionalnoj plovidbi.
To uključuje i određene povezane propise, kao i jedinstvene zahtjeve Međunarodnog udruženja klasifikacijskih društava, slijedom čega se svjedodžbe koje su izdane za brod ne mogu smatrati valjanima. Piše i kako se predsjednik Uprave ne smije pozivati na izdane svjedodžbe Hrvatskog registra brodova.
Istraga je predložila da se pokrene postupak protiv predsjednika Uprave Davida Sopte, a sukladno članku 998. stavku 1. Pomorskog zakonika u maksimalnom iznosu (radi se o 250.000 kn, kako još uvijek piše u Pomorskom zakoniku).
Što se tiče odgovornosti posade, piše kako ona nije utvrđena. Istraga nije utvrdila ni odgovornost zapovjednika broda ili članova posade.
Ako DORH ne donese odluku o pokretanju kaznenog postupka protiv osoba uključenih u pomorsku nesreću, navodi se u izvješću, ovo Ministarstvo će pokrenuti odgovarajuće prekršajne postupke.
Sam Sopta nije dao ostavku, a zanimljivo je i da premijer Plenković ne vidi njegovu moralnu odgovornost.
J.T.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev