>
  3 min. čitanja

Zbog gužvi u splitskoj luci, uvode se morski semafori?

Zbog gužvi u splitskoj luci, uvode se morski semafori?
Foto: Čitatelj

Tijekom ljeta kreće i sezona povećanog broja plovidbi. Profesionalci, ali i brojni amateri često pomisle da dobro poznaju more, što jako često pokaže kobnim i dovede do brojnih nesreća na moru. Siniša Orlić, pomoćnik ministra Ministarstva mora prometa i infrastrukture RH rekao je kako je po pitanju spašavanja na moru ove godine situacija nešto povoljnija nego prošlih.

- Imamo desetak posto manje spašavanja nego prošle godine, vrtimo se oko broja 300. 60 do 70 posto kompletnog spašavanja i posla koje kapetanije imaju na moru se događaju u tri ljetna mjeseca. Intenzitet je izuzetno velik, ali nekako uspijevamo - kazao je Orlić.

- Kod spašavanja na moru podjednako se radi o hrvatskim građanima i turistima, a najčešći prekršaji su glisiranje unutar 300 metara od obale. Prije nekoliko dana održala se akcija Ministarstva u suradnji s lučkim kapetanijama i policijom, kako bi se izvršio nadzor svih onih koji se nalaze na otvorenom moru - kaže.

- Napravimo nekoliko takvih akcija, i pokušavamo da kapetanije i policija budu što više na moru s plovilima – prije svega radi prevencije. Problem je što ne možemo pokriti sve te opasne točke i plaže, gdje ima puno prometa, pa ovakvim akcijama pokušavamo medijski osvijestiti naše nautičare i građana i ponašanju na moru - objašnjava.

Semafori za splitsku luku?

Grad Split bori se s velikim gužvama u moru, a razmišljalo se čak i o uvođenju morskih semafora, kaže kapetan Željko Kuštera iz Lučke Kapetanije Split.

- Razmišlja se o jednoj shemi odvojene plovidbe. Kroz cijeli dan se ovdje odvija nevjerojatan promet. Ljudi su pomalo umorni jer dnevno prođu i po stotinjak milja, obilaze naše prekrasne otoke. Vrućina i cjelodnevno upravljanje tim brzim brodicama iziskuje veliko iskustvo i znanje - napominje.

U gradu Dubrovniku sezona je na razini prethodnih sezona, s vrlo malim porastom nezgoda na moru. Najčešći uzroci nezgoda je nepažnja onih koji upravljaju plovilima - kaže Mato Kekez, lučki kapetan LK Dubrovnik, a podjednako se radi o hrvatskim građanima i strancima.

- One koji glisiraju uz obalu redovito se nadzire i sankcionira. Prevencija je najbolji način utjecanja na sigurnost - kaže Kekez.

Jedan od velikih faktora u morskim prometnim nesrećama su i vremenske neprilike, odnosno nepraćenje vremenske prognoze - upozorava Orlić. Direktni sudari brodova, kaže, nisu česti, kao što se rijetko dogodi i nalet broda na kupače.

- Dosta nautičara ne prate prognozu, ili u određenom trenutku precijene svoje znanje i mogućnosti svoga broda – i onda nastaju problemi.  Važno je, upozorava, obratiti pažnju na oznake za ronioce – ističe kako je to dio pomorske kulture koju je potrebno proširiti na moru.

Nedostatak djelatnika na plovilima za spašavanje

Iako, dodaje, na moru svi svima pomažu: Ipak imamo to u sebi. Obični građani i nautičari obave jedno 30 posto spašavanja na godišnjoj razini. Što se samog spašavanja tiče, europski standard je tri do pet djelatnika na plovilima za spašavanje. Hrvatska nema dovoljno ljudi – uglavnom je to dvoje ljudi po plovilu.

- Ekipirani smo tako kako jesmo, s plovilima i ljudima. Raduje nas što ćemo u sljedećih pet godina kompletno obnoviti flotu plovila za traganje i spašavanje – prva plovila trebaju doći krajem ove godine, a sljedeće njih 12-13. Problem će nam biti ljudi.

- U pomorskom zakoniku smo predvidjeli mogućnost ukrcavanja dobrovoljaca na naša plovila – mislimo da ćemo na taj način 'zakrpati rupe' na mjestima gdje nam nedostaje djelatnika zbog nemogućnosti zapošljavanja ili uvjeta koji dajemo ljudima, a koji nisu dovoljno atraktivni. To su ljudi koji dolaze s broda, s daleko većih primanja na državničku plaću, i jako je teško napuniti neka bitna mjesta poput vanjskih otoka - zaključuje Orlić za HTV.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.