>
  3 min. čitanja

ZBOG ONEČIŠĆENJA MORA Kapetan iranskog tankera dobio 7 godina zatvora - prevozio je zabranjenu naftu!

ZBOG ONEČIŠĆENJA MORA Kapetan iranskog tankera dobio 7 godina zatvora - prevozio je zabranjenu naftu!
Foto: Depositphotos

Kapetan iranskog tankera "Arman 114" osuđen je na sedam godina zatvora, a sve zbog nezakonitog transfera nafte pod sankcijama kod indonezijskog otočja Riau.

Iran rutinski pretovara naftu između ”shadow fleet” tankera na sidrištima u jugoistočnoj Aziji. Bez problema brišu sankcionirano podrijetlo tereta pomoću nove papirologije i novog trupa. Prema nadzornim organizacijama, izlijevanja su uobičajena u ovim neregularnim (i često nezakonitim) STS prijenosima.  Imenovanje, vlasnička struktura, označavanje  i osiguranje tih plovila su promjenjivi i teško ih je provjeriti.

Cijela je operacija kao iz nekih špijunskih filmova. Naime, kobnog 7. srpnja 2023., "Arman 114" je bio angažiran u prijenosu nafte s broda na brod s nepoznatim brodom koji je prikazivao ime "S Tinos" – naziv broda koji je bio rashodovan prije 5 godina. "Arman 114" također je emitirao lažnu AIS poziciju u Crveno moru, prema indonezijskoj obalnoj straži (Baklama)

No, uočeni su! Oba su broda pokušala pobjeći s mjesta događaja kada su otkrivena. Brod "S Tinos" je zasita i pobjegao, ali su "Arman 114" i njegovu posadu uhvatile i pritvorile malezijske vlasti kada su prešli u malezijske vode, piše The Maritime Executive.

Indonezijske vlasti identificirale su kapetana "Armana 114" kao egipatskog člana posade, Mahmuda Mohameda Abdelaziza Hatibu, starog 43 godine. Istragom je utvrđeno da su uzorci zauljene vode uzeti u blizini mjesta događaja povezanih s "Armanom 114", a Hatiba je optužen za kazneno djelo onečišćenja mora.

Ni traga "kapetanu"

Hatiba je na sudu zanijekao da je imao ikakvu nadzornu ulogu na tankeru i tvrdio je da je samo bio sigurnosni časnik, a ne kapetan.

No, dopušteno mu je ostati na brodu tijekom suđenja jer je i  dalje morao obavljati svoje nadzorne dužnosti kao zapovjednik. Zbog stalnih obaveza, te zbog toga što je proglašen kooperativnim, tijekom postupka nije pritvoren.

Hatiba je nestao prije zakazanog čitanja presude i izricanje kazne 5. srpnja, odgađajući objavu do 10. srpnja. Državni sud u Batamu priopćio je kako ”pravne vlasti nisu uspjele pronaći optuženog”, te su planirali osuditi Hatibu u odsutnosti ako on nije mogao biti pronađen i predstavljen na ročištu 10. srpnja. Tužitelji su pripremili nalog za njegovo uhićenje, a državni sud u Batamu izdao je prisilni poziv kako bi ga prisilio da se pojavi.

Dana 10. srpnja Hatiba je osuđen u odsutnosti na 7 godina zatvora i kaznu od 300.000 dolara zbog namjernog onečišćenja mora. Budući da se više puta nije pojavio, Okružni sud u Batamu zaključio je da je Hatiba vjerojatno pobjegao.

Brod pod iranskom zastavom i teret od 167.000 tona sirove nafte su zaplijenjeni, li njihovi izvorni vlasnici nisu sigurni. Iranska vlada zanijekala je vlasništvo, a također je zatražila da se tanker oslobodi. Zanimljivo!

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

Tanker pun iranske nafte tjedan dana luta Jadranom – U igri bi mogli biti Mađari ili Srbi | | Morski HR
Prvi put od 2018,. otkako su Sjedinjene Američke Države nametnule strože sankcije Iranu, tanker s iranskom naftom nalazi se u Jadranu, kod otoka Krka, piše u srijedu Večernji list. Iako EU nije uveo

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.