>
Nezaustavljivi rast cijena goriva odrazit će se, po svemu sudeći, i na cijene karata brodskih i katamaranskih linija. Najveći domaći brodari već su uputili zahtjev za povećanjem cijena, a to su nam potvrdili i u Agenciji za obalni linijski pomorski promet.
– Cijene karata u obalnom linijskom prometu nisu značajnije mijenjane gotovo 12 godina. Istovremeno, u tom periodu porasli su ulazni troškovi svih brodara – od troškova plaća do troškova održavanja, a porast cijena goriva im je dodatni teret za ukupne troškove održavanja linija – kazala je u razgovoru za Morski ravnateljica Agencija za obalni linijski pomorski promet Paula Vidović.
Kaže da se o povećanju cijena karata razmišljalo i prije ovog drastičnog poskupljenja goriva, jer troškovi života svake godine rastu. Ako se cijene karata ne bi dizale, razliku između troškova brodara i njihovih prihoda na svakoj od pojedinih linija morala bi pokriti država.
U slučaju da cijene karata ipak budu rasle, u Agenciji još ne znaju u kojem postotku bi one išle prema gore. Bez obzira stižu li redoviti ili izvanredni zahtjevi za povećanjem cijena karata, oni se uvijek kombiniraju u skladu s platežnom mogućnosti građana.
– Uvijek se moraju uzeti u obzir sve okolnosti. Uz to, mi u suradnji s Pomorskim fakultetom u Rijeci obrađujemo i analiziramo cijene kako bi mogli uopće razgovarati o njihovom eventualnom povećanju. To definitivno nije volja niti odluka brodara već Agencija mora dati suglasnost. Ukoliko brodari imaju opravdani razlog za povećanjem cijena svojih usluga, s obzirom na trenutačne okolnosti i na činjenicu da cijene nisu korigirane posljednjih 12 godina, mi ćemo u dogovoru s resornim ministarstvom procijeniti na koji način ćemo kompenzirati povećani trošak poslovanja brodara. Ili će se ići na povećanje cijena karata ili će se razlika troškova brodarima pokriti iz državnih potpora – ističe Vidović.
Agencija je već zaprimila zahtjeve za povećanjem cijena karata od Jadrolinije i Rapske plovidbe.
– Obratili su nam se s takvim zahtjevom i prije ovog aktualnog povećanja cijene goriva jer su troškovi poslovanja u cjelokupnom obalnom linijskom prijevozu ionako narasli posljednjih godina, a cijene prijevoza ostale su, uz minimalne korekcije, godinama su iste – dodaje Vidović.
Agencija razmatra mogućnost da se na svim obalnim linijama poveća cijena karata jer su svim brodarima skočili troškovi. Znači li to da će veće cijene obalnog linijskog prijevoza plaćati i otočani?
– Otočani uvijek imaju popuste i uvijek su izuzeti od nekih značajnijih promjena cijena prijevoza. Hoće li na pojedinoj liniji doći do određenih odstupanja ili korekcija, tu možemo samo govoriti zaista o vrlo malim iznosima. No sve ovisi o analizi koju tek trebamo napraviti – kazala je Vidović.
Kada će se ići u korekciju cijena, Vidović nam nije mogla reći. No po svemu u to bi se moglo ići tek od iduće godine.
Inače, prema podacima Agencije, u ovoj godini izdano je 89 200 iskaznica za povlašteni prijevoz osoba te 45 500 istih iskaznica za vozila. Ove je godine prevezeno i 13% manje putnika na obalnim linijama u odnosu na rekordnu 2019. godinu. No blago je porastao broj prevezenih vozila – u odnosu na 2019. bilježi se blagi rast od 2%.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev