>
  1 min. čitanja

Zelena pomorska tranzicija Europe i Koreje: "Na ključnoj ruti 70% manje CO2"

Zelena pomorska tranzicija Europe i Koreje: "Na ključnoj ruti 70% manje CO2"
Foto: Youtube(Maersk)/Ilustracija

Kako piše Offshore Energy, na relaciji između Pyeongtaek luke u Južnoj Koreji i četiri ključne europske luke (Bremerhaven, Antwerp, Zeebrugge i Southampton) predložen je zeleni brodski koridor koji bi mogao smanjiti emisije ugljičnog dioksida za više od 70%.

Ova inicijativa uglavnom cilja brodove za prijevoz automobila i kamiona (tzv. PCTC – Pure Car and Truck Carriers). Oni redovno prometuju visoko frekventnim rutama i idealni su za ranu primjenu alternativnih goriva. Ključni energent na ovoj ruti bit će zeleni metanol – gorivo s gotovo nultim emisijama koje se proizvodi iz obnovljivih izvora.

Trenutno se godišnje, samo na relaciji Pyeongtaek–Bremerhaven ispušta više od 2 milijuna tona CO₂ kada se koristi teški brodski diesel. Kada bi se primijenio zeleni metanol bilo bi eliminirano 1,4 milijuna tona ovih štetnih emisija.

No, da bi ovaj ideja uspjela ključna je suradnja i razumijevanje brodara, opskrbljivača gorivom, vlasnika tereta i ulagača.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

Metanol i u putničkim brodovima - Budućnost pomorstva sve je zanimljivija
Metanol se dosad spominjao u pomorskom prometu rasutog tereta, danas prodire i na tržište putničkih brodova. Zbog svojih svojstava, pojavljuje se kao vodeće alternativno gorivo za postizanje ciljeva smanjenja stakleničkih plinova. Costa Group, vodeći europski operater krstarenja sa svoja dva brenda Costa Cruises i AIDA Cruises, potpisala je
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.