>
SVIJET - Najteže pogođen globalnim zagrijavanjem, gledajući kratkoročno, mogao bi biti Bangkok. Tajlandska prijestolnica samo je 1,5 metara iznad razine mora i, poput Venecije, tone - ali mnogo brže.
Globalno zatopljenje nije lako vizualizirati. Ako niste izravno ugroženi porastom razine mora, nestašicom vode ili šumskim požarima, kako znate da se to stvarno događa? Sve to može izgledati pomalo apstraktno, piše Punkufer.
Prema podacima s internetske stranice Climate Central, pod vodom bi se do 2030. moglo naći ovih sedam gradova:
Amsterdam, Rotterdam i Haag smješteni su nisko i blizu Sjevernog mora. Nizozemci su poznati po svojoj obrani od poplava, a gledajući projekcije razine mora, čini se kako će sustav nasipa, brana i barijera postati još bitniji u godinama koje dolaze.
Glavni irački lučki grad Basra leži na Shatt al-Arabu, ogromnoj i širokoj rijeci koja se ulijeva u Perzijski zaljev. Zbog zamršene mreže kanala i potoka, kao i susjednih močvara, Basra i njezina okolna područja posebno su osjetljivi na porast razine mora.
U vrlo bliskoj budućnosti Venecija se suočava s dvostrukom prijetnjom: razina mora raste, a sam grad tone - za dva milimetra svake godine. Mletačku prijestolnicu već su pogodile velike poplave, a klimatske promjene vjerojatno će povećati učestalost visokih plima koje će je potopiti. Grad ima uspostavljen sustav obrane od poplava, ali kako se kriza pogoršava, bit će ih teže održavati.
New Orleans ima razvijen sustav nasipa koji ga štiti od jezera Maurepas na sjeveru te od jezera Salvador i Little Lake na jugu. Bez te obrane New Orleans bi bio ozbiljno ugrožen porastom razine mora, ali čak i s njima šteta potencijalno izgleda katastrofalna. Rezervati za divlje životinje Biloxi i Jean Lafitte izgledaju posebno ranjivi.
Istraživanje iz 2020. pokazalo je kako bi Bangkok mogao biti grad koji je kratkoročno najteže pogođen globalnim zagrijavanjem. Tajlandska prijestolnica nalazi se na samo 1,5 metara iznad razine mora i, poput Venecije, tone - samo puno, puno brže - oko dva do tri centimetra godišnje.
Dodatno, Bangkok je izgrađen na vrlo gustom glinenom tlu, što ga čini još sklonijim poplavama. Do 2030. većina obalnih područja Tha Kham i Samut Prakan mogla bi biti pod vodom, kao i glavna zračna luka Suvarnabhumi International.
Od Chibe do Osake, izgrađenost nekih obalnih japanskih gradova čini ih osjetljivima na porast razine mora - posebno tijekom sezone tajfuna. Većina je dobro opremljena za rješavanje ovakvih stvari, ali industrijska luka Nagoya - četvrti po veličini grad u Japanu, mogla bi imati velikih problema jer bi se zapadni dijelovi grada mogli naći ispod granice plime.
Popularno turističko odredište u Indijskom oceanu, Maldivi, već su neko vrijeme svjesni prijetnje od porasta razine mora te su čak i počeli graditi plutajući grad kako bi se s tim suočili. Kako sada stvari stoje, nije toliko ugrožena prijestolnica Maldiva Male, već njegova infrastruktura i okolni otoci - od zračne luke do velikog dijela otoka Hulhumale rastuće razine plime predstavljaju ozbiljan problem.
B.K.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev