>
RIJEKA - Ove godine neće biti linija poljskog nacionalnog prijevoznika LOT Polish Airlines koji je lani imao linije za četiri poljska grada, među kojima i Varšavu.
Zračna luka (ZL) Rijeka ove godine ostaje bez nekih aviolinija, a uvode se neke nove, no prema sadašnjim najavama iz ZL Rijeka očekuje se ipak nešto manje putnika nego lani.
Naime, ove godine neće biti linija poljskog nacionalnog prijevoznika LOT Polish Airlines koji je lani imao linije za četiri poljska grada, među kojima i Varšavu. U LOT-u su nam potvrdili kako ove godine neće letjeti za Krk, već zadržavaju samo linije za Zagreb, Split i Dubrovnik. Naime, lani se ovaj avioprijevoznik vratio, primjerice, i u Zadar s dvije linije, no ove godine ne leti ni za ovu zračnu luku.
Na naš upit kakva je konkretno situacija s najavama za ovu turističku sezonu, u ZL Rijeka su odgovorili kako su potvrđene sve linije kao i prošle godine izuzev LOT Polish Airlinesa, odnosno potvrđen je jednak broj operacija Eurowingsa, Condor Airlinesa, Air Baltica, Transavije i Air Serbije, te za 160 posto povećanje operacija easyJeta.
Naime, ovaj je niskobudžetni avioprijevoznik lani, nakon stanke od nekoliko godina, opet počeo letjeti za Krk, međutim, zbog slabe popunjenosti, linija za London Gatwick je lani u srcu sezone stopirana. U najavi je i 5 posto veći broj operacija Croatia Airlinesa zbog ranijeg početka operacija ove godine.
S druge strane, ove godine, njemački nacionalni avioprijevoznik Lufthansa, će s lanjske dvije sezonske linije iz Franfkurta za Rijeku, ove godine ipak imati samo jednu liniju tjedno, uz liniju Rijeka - München, prenosi Novi List.
U ZL Rijeka navode kako će time doći do 30 postotnog smanjenja operacija Lufthanse, a ove sezone nalete je skratio i niskobudžetni Ryanair koji kreće kasnije s letovima, i to tek početkom lipnja, a lete za ZL Rijeka do kraja rujna.
U ZL Rijeka zbog kasnijeg počeka letenja računaju na pad od 7 posto u Ryanairovim rotacijama, iako je Ryanair uveo i još jednu novu liniju, i to, Rijeka – Milano Bergamo. Doduše, najave su govorile da bi Rijeka ove godine Ryanairovim zrakoplovima trebala biti povezana s Dublinom, no od toga se očito za sada odustalo.
Što se tiče ostalih avioprijevoznika, slika se nije mijenjala u odnosu na lani, pa tako Eurowings i ove godine leti za Köln, Düsseldorf, Hamburg, Stuttgart i Berlin, s time da se ove godine linija za Düsseldorf vremenski produžuje u odnosu na lani, Ryanair, uz novi Milano ponovno ima linije za London Stansted, Bruxelles Charleroi te Stockholm, Air Baltic će i ove godine Kvarner povezivati s Rigom, a Transavia s Eindhovenom. Air Serbia, pak, ponovo povezuje Krk i Beograd koji je postao jako čvorište u ovom dijelu Europe.
Budući da su neki avioprijevoznici smanjili broj rotacija, a LOT odustao i od Kvarnera, u Turističkoj zajednici Kvarnera smo provjerili znači li to da su ove godine smanjena sredstva za udruženo oglašavanje.
Naime, kroz ovaj se program već godinama udružuju sredstva lokalnih TZ-ova, županijske TZ, lokalne i regionalne samouprave te Hrvatske turističke zajednice, a koja se potom u suradnji s aviokompanijama plasiraju u oglašavanje destinacije i linija u primjerice flight magazinima. Zračna luka dakle ugovara letove, a gospodarstvo te javni sektor kroz oglašavanje potiču dolaske aviokompanije, a i samih gostiju te promoviraju destinaciju na tržištima od interesa.
Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera, kazala je kako ove godine sredstva za udruženo oglašavanje nisu smanjena, već je sama TZ Kvarnera čak i podigla svoj udio na ukupno 3 milijuna kuna. Još se nešto pregovara, a idući tjedan je u planu i odlazak na specijalizirani sajam u Maroko. No većina linija je ipak dogovorena, a zatvoren je i natječaj HTZ-a za prijavu sredstava.
Što se tiče primjerice LOT-a, on se nije javio na natječaj, no koliko znam smanjili su i broj destinacija u Hrvatskoj, a iz Hrvatske ove godine lete samo za Varšavu. Sredstva se, dakle, ove godine udružuju u istom iznosu kao i lani te će se preraspodijeliti. Naime, novost je da od ove godine linija Croatia Airlinesa Rijeka - Munchen ide čitave godine, što nam je bitno jer je Munchen značajan hub preko kojeg se otvaramo i prema drugim destinacijama, a znamo i da nam njemačko tržište čini trećinu turističkog prometa, pri čemu najviše gostiju imamo upravo iz Bavarske. A tu je i nova linija Ryanaira za Milano Bergamo, kazala je direktorica županijske TZ.
Dok u ZL Rijeka očekuju manje putnika nego lani, u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ) za ovu godinu, pak, očekuju nastavak rasta prometa, povratak na pretpandemijsku razinu i premašivanje lanjskih 3,12 milijun putnika, navodi HINA-a.
Međutim, i ovdje su pojedini zrakoplovni prijevoznici prilagodili planove rasta i ljetni red letenja te su neki prema Hrvatskoj odnosno Zagrebu letove otkazali, neki smanjili, a neki i povećali broj letova.
Informacije o otkazivanju i smanjivanju letova velikih nacionalnih kompanija, posebice u ljetnom redu letenja, pojavile su se krajem siječnja i početkom veljače, što su iz nekih turističkih agencija ocijenili “neuobičajenim” s obzirom na stalnu dobru, pa i pojačanu potražnju za letovima kako jenjava pandemija.
Tako je za MZLZ ove godine letove otkazao portugalski TAP koji je lani i preklani povezivao Zagreb s Lisabonom. Smanjenje broja letova za oko 10 posto prema Zagrebu ove godine planira Air France – s lanjskih 810 na 730, dok su povećanje broja letova najavili iz British Airwaysa i poljskog LOT-a te Lufthanse.
British Airways tako planira porast broja letova za 1,3 posto, s lanjskih 634 na 642, a LOT porast od 4,6 posto ili s lanjskih 994 na 1.040 letova u ovoj godini. Lufthansa kažu je za ljetni red letenja najavila i drugi dnevni let na liniji Zagreb-München, i to zrakoplovom većeg kapaciteta.
Povećanje broja letova planira i niskotarifni prijevoznik Ryanair, kojemu je Zagreb ujedno i baza te je za ovu godinu povećao i broj linija u zimskom redu letenja na čak 20-ak zimskih linija. Ryanair u MZLZ ostvaruje drugi najveći promet, dok najveći promet i dalje ostvaruje nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines koja hrvatski glavni grad povezuje s najvećim europskim čvorištima tokom cijele godine. Ove godine u MZLZ očekuju da bi trebali prijeći rekordnih 3,43 milijuna putnika obzirom da su im u mreži letova trenutno 22 zrakoplovne kompanije koje povezuju Zagreb s 59 odredišta, što je rekord u broju destinacija iz Zagreba u povijesti ove zračne luke.
Alenka Juričić Bukarica
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev